וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT מבקשת להמתין לועדת גרונאו לפני ההפרדה המבנית

ערן גבאי

21.1.2007 / 12:51

HOT: סיכמנו בעבר עם משרד התקשורת על הפרדה מבנית חלקית - מנכ"ל אחד ינהל את חברת התוכן ואת חברת התשתית

חברת הכבלים מגייסת סיכום בעל פה מלפני שנתיים כדי להשיג הקלות בעניין ההפרדה המבנית. חברת הכבלים ומשרד התקשורת בתקופת המנכ"ל הקודם, אורי אולניק, הגיעו לסיכום בעל פה, לפיו מנכ"ל אחד יעמוד בראשות שתי ההנהלות - של חברת התוכן ושל חברת התשתית בכבלים. כך עולה מקריאת מכתב שהעביר לאחרונה היועץ המשפטי של הכבלים, אורי גור אריה, למשרד התקשורת, והגיע לידי TheMarker.

המכתב, מה-28 בדצמבר 2006, קובע כי "בראשות שתי ההנהלות מכהן אותו מנכ"ל, בהתאם להסכמות מפורשות שהיו בדיונים שקדמו לרישיון, ועל בסיס העיקרון שאין מדובר בהפרדה מבנית מלאה", כותב גור אריה.

במכתב משיבה חברת הכבלים לדרישת משרד התקשורת, שהורה לה להציג בפניו את היערכותה ליישום ההפרדה המבנית בחברה. "הוט טלקום מקיימת את ההפרדה המבנית על פי המתכונת שנקבעה ברישיונה, כפי שסוכמה בשעתו עם בכירי משרד התקשורת, ובהם מנכ"ל המשרד דאז, אורי אולניק, בדיונים שקדמו להענקת הרישיון", נכתב.

חברת הכבלים מפרטת את יישום הצעדים להפרדה המבנית עד כה: מחצית מחברי הדירקטוריון של הוט טלקום אינם מכהנים כדירקטורים בחברת השידורים; הוט טלקום מקיימת את ההפרדה בהנהלה, בנכסים ובעובדים; הוט טלקום מקיימת מערכת כספית ועסקית נפרדת מזו של הוט שידורים; לשתי החברות מערכות נפרדות לחיוב ולגבייה.

"העובדה שמכירת סלי שירות והפרדה מבנית אינם מנוגדים זה לזה, עולה גם ממערכת ההסדרה שהנהיג המשרד כלפי בזק. המבחן לעניין זה הוא נתח שוק של 85%, ולא קיומה של חובת הפרדה מבנית", כותב גור אריה. לסיכום, מבקשת חברת הכבלים להמתין להמלצות ועדת גרונאו לעניין ההפרדה המבנית, לפני שהמשרד יגבש את החלטתו בנושא.

בזק, מצידה, טוענת כי "משרד התקשורת עצמו הודה שחברות הכבלים מפרות באופן מהותי את תנאי הרישיון שניתן להן". לפיכך, אם המדינה מאשרת את העובדות - הרי שנדרש דיון דחוף בבית המשפט או הוצאת צו על תנאי. בבזק חוששים כי אין בכוונת המשרד להשתמש בכלים העומדים לרשותו לאכוף על חברת הכבלים עמידה בתנאי רישיונה. "מדובר במדיניות מפלה, הפוגעת בתחרות ובציבור הצרכנים", אומרים בבזק.

ברישיון המפ"א (מפעיל פנים ארצי) של חברות הכבלים, נקבע כי בהגיע הכבלים ל-450 אלף מנויי אינטרנט, או בהגיען של החברות לכ-250 אלף מנויי טלפוניה, תחויב חברת הכבלים בהפרדה מבנית, שתכפה עליה למעשה הקמת חברת תקשורת נפרדת. הכבלים חצו לפני כחצי שנה את רף 450 אלף מנויי האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully