וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה ל-AMD: סאן קרובה להסכם לרכישת שבבי אינטל

22.1.2007 / 10:39

כיום AMD היא ספקית השבבים הבלעדית של סאן. הוספת מעבדי אינטל תאפשר לסאן להרחיב את מגוון מוצריה

סאן מיקרוסיסטימס ואינטל קרובות לחתימת הסכם במסגרתו סאן תרכוש שבבי אינטל לשרתי המחשב שלה, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל" על פי מקורות המקורבים לנושא.

שימוש בשבבי אינטל על ידי סאן, גם אם אינו מתבצע בפעם הראשונה, יהווה מכה קשה עבור AMD - יריבתה של אינטל - המהווה כיום את מקור השבבים הבלעדי של סאן. בנוסף, העסקה תדגיש את התחרותיות של שבבי אינטל, הנמכרים יותר מאלה של AMD, אך לא הצליחו לעקוף את שבבי המתחרה מבחינת רמות ביצועים.

עם זאת, סאן תמשיך לייצר מחשבים המתבססים על מעבדים של AMD. שיטת שני הספקים נמצאת כבר בשימוש על ידי כמה ממתחרותיה של סאן, בהן HP, IBM ודל. הוספת מעבדי אינטל תאפשר לסאן להרחיב את מגוון מוצריה, כדי שיעלה בקנה אחד עם מגוון המוצרים של המתחרות.

עבור אינטל, סאן תהיה הלקוח הגדול ביותר בו זכה המנכ"ל פול אוטליני מאז אימצה אפל את מעבדי אינטל ביוני 2005. אפל וסאן נמנו עד היום עם קהילת המבקרים של אינטל. אף ששתי ענקיות הטכנולוגיה הללו אינן רוכשות כמויות אדירות של מעבדים, הן נחשבות למובילות בתחום הטכנולוגיה ולמעשיהן יש השפעה עצומה על לקוחות בתחום.

עבור סאן, שיתוף פעולה עם אינטל מהווה את הצעד האחרון בסדרה של צעדים שנועדו להפוך את החברה לגמישה יותר מבחינה טכנולוגית. סקוט מקנילי, המנכ"ל הקודם של סאן, ביקר במשך שנים את המתחרות על כך שהסתמכו בצורה רבה מדי על קו מוצרי x86 של אינטל, והיה אף חריף יותר בביקורת שלו על קו מוצרים אחר של אינטל - איטניום.

אינטל, מצידה, היתה תמיד חסידה של מיקרוסופט ומערכת ההפעלה חלונות, בה נאבקה סאן שנים עם סולריס וג'אווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully