וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק פוינט בדרך להשלמת רכישת פרוטקט דאטה

שירלי יום-טוב

22.1.2007 / 10:55

השיגה 92.4% ממניות החברה ולפי החוק השוודי, ניתן כעת לכפות את רכישת יתר המניות. ביום רביעי צ'ק פוינט תפרסם את דו"חותיה

חברת צ'ק פוינט השלימה את רכישתן של למעלה מ-90% ממניות חברת פרוטקט דאטה השוודית - דבר שיאפשר לה לרכוש את יתר המניות כדי להפוך את פרוטקט דאטה לחברה בבעלות מלאה, ולמחוק את מניותיה ממסחר בבורסת שטוקהולם.

צ'ק פוינט הודיעה הבוקר כי השיגה 92.4% ממניות פרוטקט דאטה. החוק השוודי קובע כי על מנת לרכוש באופן מלא חברה שוודית, יש לקבל את הסכמת 90% מבעלי המניות שלה. היום הוא המועד האחרון לקבלת הצעת הרכש של צ'ק פוינט למניות פרוטקט דאטה. אולם כעת, גם אם שאר בעלי המניות לא ימכרו את מניותיהם לצ'ק פוינט, היא תוכל לכפות את רכישתן ולהפוך את פרוטקט דאטה לחברה פרטית על ידי מחיקתה ממסחר.

צ'ק פוינט רוכשת את פרוטקט דאטה עבור 625 מיליון דולר. פרוטקט דאטה מחזיקה בחברת פוינטסק, שהטכנולוגיה שלה, המאפשרת הגנה על מידע במכשירים כמו מחשבים ניידים, אמורה להיות אבן בניין חשובה באסטרטגיה של צ'ק פוינט, הכוללת הרחבת היצע המוצרים שלה.

הרכישה של פרוטקט דאטה היא הרכישה השנייה המשמעותית שמבצעת צ'ק פוינט, לאחר שבמארס 2004 הושלמה רכישת חברת זון לאבס האמריקאית תמורת 232 מיליון דולר.

מדיניות הרכישות של צ'ק פוינט נכנסה להילוך גבוה בחודשים האחרונים, ולפני שבועיים היא הודיעה כי השלימה את רכישת NFR האמריקאית תמורת 20 מיליון דולר. הטכנולוגיה של NFR מכוונת למניעת חדירות בלתי מורשות לרשת - טכנולוגיה שצ'ק פוינט ביקשה לרכוש כבר לפני שנה אך המהלך נתקל בקשיים בעקבות התנגדות המימשל האמריקאי לרכישת חברת סורספייר האמריקאית.

ביום רביעי תדווח צ'ק פוינט על תוצאותיה ברבעון הרביעי ותמסור תחזית לרבעון הראשון ואולי גם תחזית שנתית. תחזית האנליסטים הממוצעת עומדת על הכנסות של 158.2 מיליון דולר ורווח של 39 סנט למניה ברבעון הרביעי. לפני כשלושה חודשים מסרה החברה תחזית להכנסות של 153-166 מיליון דולר ורווח של 37-41 סנט למניה. על בסיס GAAP - בהכללת הוצאות חד פעמיות והוצאות בגין אופציות צפוי הרווח לעמוד על 34-37 סנט למניה. אם החברה תעמוד רק ברף התחתון של התחזית, היא תסכם את השנה עם הכנסות של 568 מיליון דולר ירידה של כ-2% ביחס ל-2005.

שנת 2006 לא היתה מזהירה עבור החברה, אבל 2007 צפויה להיות טובה יותר, כך לפחות אפשר להתרשם מהמומנטום החיובי שעוטף את החברה מצידם של אנליסטים. בית ההשקעות UBS הגדיר בתחילת ינואר את מניית החברה כבחירה המועדפת שלו ל-2007 ו-RBC העלה את ההמלצה למניה ל"תשואת יתר". ב-CIBC כתבו באחרונה כי רכישת פרוטקט דאטה תפתח לצ'ק פוינט שוק חם וצפה צמיחה של 24% בהכנסות החברה ב-2007.

מניית צ'ק פוינט הגיבה לבאז החיובי סביבה ועלתה ב-8% מתחילת השנה. בחצי השנה האחרונה נרשם זינוק של 43% ושווי השוק של צ'ק פוינט בבורסת נאסד"ק מסתכם ב-5.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully