וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של המק"מ?

טל לוי

22.1.2007 / 14:03

ממשלת ישראל תנפיק לראשונה אג"ח קצרות לתקופות של 4-2 חודשים. במקביל, יפסיק בנק ישראל להנפיק מק"מ לתקופה של 3 חודשים

האם מתקרב סופו של המק"מ (מלווה קצר מועד) אותו מנפיקה המדינה? ממשלת ישראל תנפיק לראשונה אגרות חוב לתקופות קצרות של חודשיים עד 4 חודשים.

בנק ישראל והחשב הכללי הגיעו להסכמה לפיה כבר ב-2007 תחל יחידת ניהול החוב הממשלתי באגף החשב הכללי באוצר להנפיק אג"ח קצרות לתקופה של 3 חודשים, וזאת במסגרת הרפורמה בניהול החוב הממשלתי של החשב הכללי לייעול ניהול תזרים המזומנים של הממשלה. במקביל, יפסיק בנק ישראל להנפיק מק"מ ל-3 חודשים ויחל בהיערכות להעברת הנפקות המק"מ למערכת הבלומברג המשמשת את האג"ח הממשלתיות ומאפשרת השתתפות של שחקנים זרים מחו"ל באופן ישיר.

במשרד האוצר ובבנק ישראל הדגישו, כי קיימים שיקולים רבים מצד הממשלה בעד הנפקת אג"ח קצרות וביניהם ניתן למנות את שדרוג היכולת לנהל בצורה מושכלת את תזרים המזומנים הממשלתי, שליטה טובה יותר באורך החוב הממשלתי, הגדלת הגמישות התפעולית של הממשלה ועוד. "אם עד היום היינו צריכים לגייס חוב ל-5 או 10 שנים בשביל לממן הוצאה גדולה בעוד חודשיים, הרי שמהיום נוכל לנהל טוב יותר את תזרים המזומנים התוך שנתי של הממשלה ובכך לחסוך תשלום ריבית מיותרת ממשלם המסים", כותבים באוצר.

כרגיל, רשימת הקרדיטים למהלכים שכאלה ארוכה וכוללת את המשנה לנגיד, צביקה אקשטיין, והמשנה לחשב הכללי, יובל ברונשטיין, כחלק מיישום ההמלצות של דו"ח מבקר המדינה בנושא. שר האוצר, אברהם הירשזון, אמר כי משרד האוצר יסייע וישתף פעולה עם הבנק המרכזי גם בעתיד בכל תחומי הפעילות הנדרשים.

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בירך על הרחבת שיתוף הפעולה בין משרד האוצר לבנק ישראל והביע ביטחון כי הדבר יתרום להפחתת העלויות של גיוס ההון הממשלתי ולפיתוח שוק ההון המקומי. החשב הכללי באוצר, ד"ר ירון זליכה, בירך גם הוא על שיתוף הפעולה בין משרד האוצר לבנק ישראל ואמר כי הדבר יתרום לכלכלת ישראל ובמיוחד לפיתוח השווקים הפיננסיים, במטרה להשיג עצמאות מימונית מלאה למדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully