וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רשת" היא שיאנית הגברת הווליום בפרסומות

איילה צורף

22.1.2007 / 14:16

מואשמת ב-141 מקרים של הגברת קול בפרסומות. הזכיינית הממושמעת ביותר היא קשת, שהפרה את התקנה 5 פעמים

חמישה חודשים לאחר שנכנסה לתוקפה התקנה החדשה לפיה אסור לזכייניות הטלוויזיה המסחרית - קשת, רשת וערוץ 10 - להגביר את עוצמת הקול בפרסומות, מפרסמת היום הרשות השניה נתונים בנושא.

זכיינית ערוץ 2 רשת היא השיאנית בכל הקשור בהגברת הווליום בעת שידור הפרסומות.

הזכיינית "זכתה" לקבל 141 תלונות מהרשות השנייה על הפרת התקנה האוסרת על הגברת הווליום, במהלך ארבעת החודשים הראשונים לבדיקת הנושא. המשמעות היא שב-141 פעמים שבהן נבדקו תלונות על הגברת הווליום בפרסומות, הן התגלו כמוצדקות, והסתבר כי הזכיינית אכן הגבירה את הקול בעת שידור הפרסומת. ברשות השנייה מבקשים להדגיש כי "מדובר במספר הפרות חודשיות אל מול מאות רבות של מעבר לפרסומות ופרומואים בכל יום שידורים".

ערוץ 10 זכה ב-159 הפרות. לכאורה מדובר בכמות הפרות גדולה יותר מזו של רשת, אך בעוד ערוץ 10 משדר שבעה ימים בשבוע, רשת משדרת 3 ימים בשבוע, מה שהופך את מספר ההפרות שלה לגדול יותר ביחס למספר ימי השידור של כל זכיינית בחודש.

הזכיינית הממושמעת ביותר בתחום זה היא קשת, שהפרה את התקנה 5 פעמים בלבד בחודשים הללו.

החלטת הרשות השנייה להתחיל לעקוב אחרי רמת גובה הקול בערוצים המסחריים בעת שידור פרסומות, נובעת מתלונות של צופים רבים, אשר מרגישים כי בעת הפסקת הפרסומות - זכייניות ערוץ 2 ו-10 מגבירות את הווליום. זאת, על מנת להשביע את רצון המפרסמים, שיוכלו לזכות לתשומת לב רבה יותר מהצופים. באוגוסט האחרון החלו לפעול מכשירים מיוחדים לניטור עוצמת הקול בפרסומות, אצל קשת וערוץ 10. חודש לאחר מכן הטמיעה גם רשת את המערכת.

כעת נמצאת הרשות השנייה בהליך בירור וקניסה של הזכייניות, שמצידן עירערו על ההחלטה לקנוס אותן בשל הגברת הקול בעת שידור הפרסומות. בתום העירעור, במידה וימצאו אשמות בכל אחד ממקרי הגברת הפרסומות, הן יצטרו להיפרד ממספר לא מבוטל של דקות שידור פרסומות, כקנס על הפרת התקנה.

כעת מנסה ועדת הכלכלה של הכנסת להפוך את התקנה של הרשות השנייה לחוק. לדברי נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה, "אם המחוקק מחליט לחוקק חוק בנושא כדאי שיחול על כל ערוצי התקשורת - רשות השידור, ערוצי הכבלים והלוויין ותחנות הרדיו". עוד אמרה דאבוש, אשר מעוניינת לקבל את האפשרות לקנוס את הזכייניות בקנסות כספיים ולא רק בנטילת זמן פרסום, כי "זוהי עוד הוכחה לנחיצות של הטלת קנסות בידי הרשות השנייה על מנת לאכוף את הכללים".

מרשת נמסר בתגובה: "מרבית המדידות הללו נעשו לפני התקנת המערכת החדשה לוויסות עוצמת הקול. לאחר מחקר מעמיק התקינה רשת במהלך אוקטובר מערכת מהמתקדמות בעולם לרווחת הצופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully