וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

62.5% מהקבלנים הגדילו את פעילותם העסקית ב-2006

ענת ג'ורג'י

22.1.2007 / 15:11

כך עולה ממשאל שנערך בארגון הקבלנים. 35% הגדילו את מספר העובדים שלהם

אחרי שביכו את השנה החולפת וכינו אותה שנה של החמצה, מגלים הקבלנים סימני אופטימיות. משאל מיוחד שקיים ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב-יפו, בקרב כ-400 חברי הארגון לקראת שנת 2007, מגלה כי השנה שחלפה היתה דווקא טובה עבורם.

מתוצאות המשאל מתברר כי 62.5% מהנשאלים הפעילים בכל הארץ דיווחו כי היקף הפעילות העסקית שלהם גדל במהלך השנה האחרונה. אחוז זהה, מעריך כי היקף הפעילות העסקית שלו ימשיך ויעלה גם בשנה הקרובה. לעומתם, 20% דיווחו כי היקף פעילותם נותר בלא שינוי בשנה שחלפה, ועוד 17.5% אמרו כי היקף פעילותם קטן בהשוואה לשנת 2005. לקראת השנה הבאה, סבורים 32.5% מהנשאלים כי היקף פעילותם ייוותר בלא שינוי. רק 5% סבורים כי היקף פעילותם יקטן.

שאלה נוספת התמקדה במצבת כוח האדם בחברות הקבלניות. מתוצאות המשאל עולה כי כשליש מחברות הקבלנים, 35%, קלטו עובדים נוספים, אך למעלה ממחצית, 52.5%, נותרו באותו היקף. 12.5% מהחברות דיווחו כי מצבת כוח האדם קטנה.

הקבלנים התבקשו לתת הערכה ראשונית לגבי תוכניותיהם בשנה הבאה, ונשאלו האם במהלך 2007 ישקיעו בפרויקטים המצויים בתחומי ישראל. 72.5% מהנשאלים הודיעו כי בכוונתם להשקיע בפרויקטים בישראל. לעומתם, 27.5% הודיעו כי השנה הקרובה לא תעמוד בסימן פרויקטים חדשים בתחומי ישראל.

חו"ל הפך בשנים האחרונות לנקודת משיכה עבור קבלנים רבים שמעדיפים להשקיע בעיקר במזרח אירופה. 35% הודיעו כי ישקיעו בפרויקטים מחוץ למדינת ישראל, ואילו 65% הודיעו כי יישארו בארץ. יחד עם זאת, מהסקר עולה כי אין סתירה בין השקעה בחו"ל לבין השקעה בישראל. 71% מהנשאלים שהודיעו כי ישקיעו את הונם בחו"ל, השיבו בחיוב גם לשאלה האם ישקיעו בפרויקטים בתוך ישראל. רק 29% מתוכם אמרו כי יתמקדו בחו"ל בלבד.

מנכ"ל ארגון הקבלנים והבונים, אלי רוזנטל, אמר כי "באמצעות המשאל שביצענו בקרב חברי הארגון ניסינו להבין לעומק את הלך הרוחות הקיים כיום בתחום הבנייה והנדל"ן. מנתוני הסקר מתברר כי מרבית הקבלנים מגלים אופטימיות זהירה באשר לעתיד הענף, וכי שנת 2006, שבמידה רבה היתה שנה של יציאה מהקיפאון, נתנה את אותותיה בקרב מי שעושים את העבודה בשטח. אני מקווה שהאופטימיות שהפגינו הנשאלים באשר לשנה הקרובה תתברר כנכונה".

ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב-יפו נוסד ב-1932. הארגון מטפל כיום בנושאים שונים בכל תחומי הבנייה והנדל"ן. בארגון מאוגדים כ-370 יזמים וקבלנים מכל רחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully