וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים מתקשים להתרומם

עומרי כהן

22.1.2007 / 15:33

אלדין יורדת כ-2% למרות תוצאות רבעוניות טובות. צ'ק פוינט עולה ב-0.2% - תשלים את רכישת פרוקטקט דאטה. טבע עולה ב-0.6%

בוול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק נותר ללא שינוי ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.1%. בקרב הישראליות יורדת אלדין ב-1.5% למרות שפירסמה תוצאות טובות מהצפוי לרבעון הרביעי. טבע מוסיפה 0.6% בהמשך לטיפוס של 10% מתחילת השנה. צ'ק פוינט מוסיפה 0.2%.

חברת אבטחת המידע אלדין פתחה היום רשמית את עונת הדו"חות הכספיים אצל החברות הישראליות בוול סטריט, עם תוצאות שעלו על התחזית הממוצעת בשוק. אולם בארה"ב כבר נמצאת עונת הדו"חות בעיצומה, ולפחות עבור מניות הטכנולוגיה אין היא מאירה פנים לפי שעה. לאחר עלייה דו-שבועית של 3.6%, ירד מדד נאסד"ק בשבוע שעבר ב-2.1% עקב תוצאות ותחזיות מאכזבות שסיפקו ענקיות טכנולוגיה כדוגמת אינטל, אפל, סימנטק ומוטורולה. ציפיות מופרזות של כמה מהמשקיעים רק הגבירו את האכזבה.

השבוע יימשך גל פרסומי הדו"חות, כשבמוקד מובילות טכנולוגיות נוספות כדוגמת טקסס אינסטרומנטס, יאהו, EMC ומיקרוסופט. נתוני מקרו משמעותיים יפורסמו רק לקראת סוף השבוע ובינתיים מצביעים החוזים העתידיים על פתיחה חיובית של המסחר, עם עלייה של 0.4% במדד נאסד"ק 100 ועם עלייה של 0.2% במדד S&P 500.

רון אייכל, האסטרטג הראשי לשווקים בינלאומיים של בית ההשקעות אי.בי.אי, העריך אתמול כי הסביבה המקרו-כלכלית לא תתמוך בשוק המניות ב-2007, או לפחות במחצית הראשונה שלה. לכן, הוא ממליץ לתת את הדגש לחברות באופן סלקטיווי יותר, ולהתמקד בחברות בעלות חשיפה נמוכה יותר למחזור העסקים בשוק וכן בחברות בעלות היסטוריה של השגת תוצאות טובות מציפיות השוק. "במידה רבה, סקטור התקשורת או המזון עשויים להוות יעד טוב לכך", הוסיף אייכל.

עוד ציין אייכל בסקירתו, כי לאור נתוני מדד המחירים לצרכן והתחלות הבנייה, שפורסמו בשבוע שעבר, תומכים בהערכתו כי הכלכלה האמריקאית נמצאת בשלב של ניחתה רכה, ולכן הוא לא רואה את הבנק הפדרלי המרכזי מתחיל להוריד את הריבית בארה"ב לפני המחצית השנייה של 2007.

היום יפורסם מדד המדדים המובילים של הקונפרנס בורד לדצמבר, אשר הצפי הוא לעלייה של 0.3%, לאחר שעלה ב-0.1% בנובמבר.

אצל הישראליות נמצאת מניית ענקית התרופות הגנריות, טבע, במגמת התאוששות וכבר הוסיפה כ-10% לערכה מתחילת 2007, לאחר צניחה של 27% ב-2006. בשבוע שעבר, חצתה המניה התנגדות טכנית חזקה ברמה של 33 דולר לשיא של כשלושה חודשים, לאחר שבנק ההשקעות גולדמן סאקס העלה את המלצתו למניה ל"קנייה". נתונים שהביאה חברת המחקר אמריקן טכנולוג'י, על העלאה נוספת במחירי זריקת הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, תרמו גם הם לאופטימיות של המשקיעים.

אלדין, הציגה היום דו"ח טוב מהצפוי לרבעון הרביעי, אשר כלל גידול של 12% בהכנסות לשיא של 24.3 מיליון דולר ורווח נקי של 3.6 מיליון דולר. במקביל, סיפקה החברה תחזית שנתית לצמיחה של 7%-15% בהכנסות לרמה של 102-95 מיליון דולר. הרווח הנקי, כולל הוצאה שנתית של 2.4 מיליון דולר בגין אופציות, צפוי לעמוד על 90 סנט עד 1.09 דולר למניה. את 2006 סיימה החברה עם רווח נקי של 93 סנט למניה. בוול סטריט צפו עד כה בממוצע הכנסות של 96.6 מיליון דולר. במסחר שלפני הפתיחה יורדת המניה ב-2%.

אמדוקס דיווחה על עסקת המשך עם מפעילת הסלולר האינדונזית, אקסלקום, לתקופה של חמש שנים. אמדוקס תשדרג עבור אקסלקום מערכות תמיכה עסקית, הכוללות את חבילת הפתרונות Amdocs 7, שתושק באופן רשמי מחר. שווי העסקה הוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים.

הצעת הרכש המלאה של צ’ק פוינט לחברת האבטחה פרוטקט דאטה השוודית, זכתה להיענות של יותר מ-90% מבעלי המניות של פרוטקט דאטה. עקב כך, תשלים צ'ק פוינט את רכישת מלוא הבעלות בחברה השוודית תמורת 625 מיליון דולר ותמחק את מניות האחרונה מהמסחר בבורסת שטוקהולם.

ארוטק דיווחה, כי זכתה בחוזה הנאמד בכ-2.8 מיליון דולר לאספקת פתרונות להדמיית כלי נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully