וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר לא ימכור את שופרסל

שלומי שפר

23.1.2007 / 7:04

דסק"ש היתה אמורה למכור את הרשת לפי שווי של 1.09 מיליארד דולר ולרשום רווח הון של 460 מיליון דולר

רק ביום ראשון בכנס השיווק של איגוד המפרסמים התבטא מנכ"ל , אפי רוזנהויז, באופן מפתיע: "לפי תחושת הבטן שלי, לא תהיה מכירה". כך הגיב לשאלה האם יחליט הבוס שלו, בעל השליטה בקונצרן , נוחי דנקנר, לקבל את ההחלטה למכור את השליטה ברשת המזון שופרסל לקבוצת מתיו ברונפמן-שולם פישר.

על אף שהשוק היה בטוח ש"ההתלבטות" של נוחי היא בסך הכל רגשית ובסופו של דבר מה שיכריע יהיה המחיר המצוין שהיתה אמורה דסק"ש, החברה האם של שופרסל, לקבל על הרשת - שווי של 1.09 מיליארד דולר - הודיע אתמול בלילה המוכר לקונים, כי העסקה לא תצא לפועל. כך ויתר דנקנר על סכום של 642 מיליון דולר בתמורה ל-59% ממניות שופרסל שמחזיקה דסק"ש ועל רווח הון עתק של 460 מיליון דולר.

הדרך למו"מ בין לקבוצת ברונפמן-פישר נסללה לפני כשלושה שבועות, לאחר שמתיו ברונפמן ושולם פישר מכרו את יתרת אחזקותיהם בגרעין השליטה של חברת ישראל (23.5%) לחברת אלון שבשליטת דודי ויסמן, שרגא בירן, ארגוני הקניות של הקיבוצים וחברת אפריקה ישראל, תמורת 52.6 מיליון דולר. המכירה בוצעה בעקבות מתיחות ממושכת בין קבוצת ברונפמן-פישר לבין דודי ויסמן על ניהול רשת המרכולים.

ואולם, אם היה נראה שמדובר בעסקה הגיונית ופשוטה בה יש מוכר מרצון, קונה מרצון ומחיר מוסכם, הרי שנוחי דנקנר החל לשדר לשוק כבר באמצע השבוע שעבר שהוא מתבלט. אחד ממקורביו הסביר כי דנקנר "התאהב" בחברה וכי הוא מתלבט האם למכור את הרשת, כפי שלא התלבט מעולם לגבי עסקה. לאחרונה החל דנקנר במסע מימושים של מניות אי.די.בי ובמקביל הוא תר אחרי השקעות בחו"ל, בינתיים ללא הצלחה יתרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully