וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המסחר ננעל ביציבות

נתן שבע

23.1.2007 / 17:50

טבע עלתה ב-1.4% והשלימה זינוק של 13% מתחילת החודש. אל על התממשה בכ-3%. כלכלית ירושלים זינקה ב-3.4%

הבורסה בתל אביב הוכיחה גם היום שהיא מתקשה לטפס ללא עזרה משוקי העולם, שנסחרו במרבית שעות היום בירידות קלות. לקראת סוף היום פירסמה קרן המטבע העולמית דו"ח חיובי על הכלכלה המקומית, אם כי גם היא לא הצליחה לשנות כמעט דבר למשקיעים.

הבורסה המשיכה לשמור על יציבות כאשר מדד המעו"ף רחוק פחות מ-1% מרמת השיא שלו מלפני חודש ואילו מדד תל אביב 100 שמר על רמת השיא אותה קבע אתמול. המעו"ף עלה היום ב-0.2% לרמה של 940 נקודות; מדד תל אביב 100 שמר על יציבות ברמה של 949 נקודות ומדד תל טק 15 טיפס ב-0.2%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.

ביום חמישי תתרחש הפקיעה על אופציות המעו"ף, אם כי השפעתם של שחקני המעו"ף על המדד כמעט שאינה ניכרה בשוק. "תנאים מקרו-כלכליים טובים ומדיניות בריאה שיפרו משמעותית את הצמיחה ואת תחזית הצמיחה. זאת למרות אי ודאות במישור הפוליטי והמלחמה בצפון במהלך 2006" - כותבים בקרן המטבע העולמית, בדו"ח חיובי שפורסם היום. בקרן המטבע מעריכים כי המשק יצמח ב-4.5% - קרוב מאוד ליעד הצמיחה שאותו הציב בנק ישראל - 4.6%.

טבע הפכה להיות המניה החמה מאז תחילת השנה, לאחר שצנחה בשנה שעברה ב-33%. המלצה של סיטיגרופ על טבע, שמציין אותה כאחת המניות המומלצות ל-2007 בתיק השווקים המתפתחים, דחפה את טבע ב-1.4% במחזור הגבוה בשוק של 130 מיליון שקל. בכך השלימה המניה זינוק של כ-13.4% מתחילת השנה ובסך הכל הוסיפה לערכה כ-13 מיליארד שקל מתחילת השנה.

דסק"ש לא תמכור בסופו של דבר את רשת שופרסל לקבוצת מתיו ברונפמן-שולם פישר, בעסקה שהיתה אמורה לייצר לדסק"ש רווח הון של 460 מיליון דולר. נראה כי חילוקי הדעות נסובו סביב שאלת המחיר אותו הציעו ברונפמן-פישר - 1.09 מיליארד דולר. המשקיעים הגיבו באדישות יחסית לידיעה, ככל הנראה כיוון שהערכות על התפוצצות העסקה כבר היו בשוק. דסק"ש ושופרסל הוסיפו 0.4% כל אחת.

אנטר הולדינגס וקובי טריביטש רכשו את השליטה בוולרד גרופ הולדינגס מידיו של צביקה בארינבוים בתמורה ל-111 מיליון שקל. אנטר צפויה ליצוק לתוך השלד את פעילותה של טיב טעם, אותה רכשה אנטר בשנה שעברה. וורלד גרופ עלתה ב-1.1% ואנטר הוסיפה 2.4%.

מדד הנדל"ן עלה ב-0.1%. מבין המניות במדד בלטה כלכלית ירושלים שזינקה ב-3.4%, כשברקע הסכם מימון מחדש ל-17 מנכסי החברה בצרפת, שיאפשר לה ליטול הלואוות בסכום של עד 137 מיליון יורו. אפריקה ישראל טיפסה ב-1.9%.

אל על התממשה ב-3.1% לאחר זינוק של 31% מתחילת השנה. אלדין צנחה ב-4.7% בעקבות הפער בו פתחה אל מול מחיר המניה בוול סטריט, על רקע התחזיות הפושרות ל-2007 שסיפקה החברה אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully