וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיב טעם רוכשת את השליטה בוורלד גרופ הולדינגס

אסף רותם

23.1.2007 / 9:41

המחיר משקף לחברה שווי של 222 מ' ש' - פרמיה של 10% ממחיר השוק. טיב טעם תיכנס לשלד הבורסאי של וורלד גרופ

צביקה בארינבוים מכר את השליטה (50.01%) בחברת וורלד גרופ הולדינגס לאנטר הולדינגס של עמית ברגר וליעקב טרייביטש, שותפו של ברגר בטיב טעם, תמורת 111 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 222 מיליון שקל - פרמיה של 10% מעל שווי החברה הבוקר בבורסה. ברגר יכניס לתוך וורלד הולדינגס את פעילות טיב טעם, לאחר שמימושיו האחרונים של בארינבוים בחברה הפכו אותה למעשה לשלד בעל קופת מזומנים.

לאחרונה מימש בארינבוים אחזקותיו בחברת התוכנה האמריקאית Insureworks בתמורה כוללת של כ-230 מיליון שקל ובחברת הסחר הגרמנית פראנץ קאלף תמורת כ-30 מיליון שקל. כמו כן, הודיע על מכירת אחזקותיו בתדיראן טלקום תמורת כ-93 מיליון שקל - מכירה אשר טרם הושלמה.

לאחר השלמת כל העסקות, יהיו מונחים בקופת וורלד גרופ למעלה מרבע מיליארד שקל - והחברה הודיעה כי תחלק דיווידנד בסך של 37 מיליון שקל, קודם להשלמת העסקה. במילים אחרות, בארינבוים ייקח לכיסו כ-20 מיליון שקלים נוספים.

אנטר הודיעה כי תממן את הרכישה באמצעות הלוואה של 75 מיליון שקל מחברת קמור, שתישא ריבית של לא פחות מ-13% ל-8 חודשים. בנוסף, קמור מקבלת אופציה לכניסה לאחזקה מהותית בוורלד גרופ.

בארינבוים אמר, כי "בעת רכישת וורלד גרופ על ידי קבוצת סילברבוים לפני כ-4 שנים, הונה העצמי הסתכם בכ-69 מיליון שקל. במהלך התקופה מאז רכישת וורלד גרופ, ההון העצמי צמח לכמעט פי שלושה, פועל יוצא של רכישות מוצלחות יחד עם מדיניות מוצהרת של השבחת חברות הפורטפוליו, בין היתר באמצעות גיוסי הון, מיזוגים, רכישות וניצול הזדמנויות למימוש האחזקות". הערכות בשוק הן כי פניו של בארינבוים לנדל"ן. ואולם, עולה השאלה האם התזמון הנוכחי, לאחר שנה וחצי חלומיות בנדל"ן, אינו מעט מאוחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully