וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי זיו: "עיכוב כניסתינו לייעוץ הפנסיוני פוגע במשק"

טל לוי

23.1.2007 / 10:30

מנכ"ל הפועלים על האישור שקיבלו הבנקים הקטנים להעניק ייעוץ פנסיוני: "לבנקים הקטנים אין עוצמה להתמודד עם חברות הביטוח"

"האם ועדת בכר מצליחה? בשלב זה מוקדם לומר, אולם הציבור אינו יוצא נשכר ממנה", כך אמר מנכ"ל בנק הפועלים צבי זיו בפאנל שעסק בנושא רפורמת בכר שנערך בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי. הכנס נערך במלון דניאל.

זיו הקדיש את מרבית נאומו לרישיון הייעוץ הפנסיוני שקיבלו הבנקים הקטנים - רישיון אותו לא קיבלו הבנקים הגדולים ובכלל זה בנק הפועלים שזיו עומד בראשו. ועדת בכר קבעה כי על הבנקים להיפרד מקרנות הנאמנות ומקופות הגמל במטרה להפחית מכוחם. מרבית הנכסים הללו כבר נמכרו וזיו אף אמר כי הפועלים ישלים בקרוב את מכירת כל הנכסים. הבנקים, שהפסידו מקור הכנסה חשוב באמצעות דמי ניהול, התנגדו נמרצות לוועדת בכר.

"החיסכון לטווח ארוך עבר לחברות הביטוח ואני לא בטוח שהציבור יצא נשכר - מה גם שדמי הניהול במגמת עלייה", אמר זיו, "האיום העיקרי הוא מהצד הרגולטורי שמעכב את כניסת שני הבנקים הגדולים לתחום הייעוץ פנסיוני - עיכוב המאיים על יוזמת ועדת בכר". זיו הכריז כי "תושבי המדינה לא יזכו לייעוץ הפנסיוני", בדברו על החשיבות של יעוץ פנסיוני במטרה להביאו לכל האזרחים - ובכלל זה מי שעדיין אינו מכוסה.

"רק לבנקים הגדולים יש אפשרות לתת ייעוץ טוב ולהתמודד עם חברות הביטוח", קבע זיו, "לבנקים הקטנים אין עוצמה להתמודד עם חברות הביטוח. כך, רק הסוכנים מחוזקים וזה רע למשק ולציבור".

"היוזמה הזו תוביל לפגיעה בצרכנים", קרא זיו, "הבנקים הקטנים אינם נמצאים בפריפריה אלא רק הבנקים הגדולים וכך לקוחות אלה לא יזכו לייעוץ פנסיוני. נודף מכך ריח של ימים רחוקים ולא טובים בו הממשלה מתערבת בשוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully