וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טבע עולה בעוד כ-1%

עומרי כהן

23.1.2007 / 16:59

מניית טבע טיפסה ב-12% מתחילת החודש. אלדין מטפסת ב-1.5% לאחר נפילה של 7.7% אתמול. און טראק נופלת ב-3.9%


כשבוע לפני סופו של חודש ינואר, מדדי המניות המובילים בוול סטריט נמצאים עדיין מעל לרמותיהם בסוף 2006. אולם גל הירידות האחרון בשוק כבר מחק את מרבית עליות פתיחת השנה ומאיים להשאיר את וול סטריט ללא "אפקט ינואר" ב-2007. מדד נאסד"ק, שעלה בשבועיים הראשונים של החודש ב-3.6%, איבד מאז 2.9%, כך שירידה חדה נוספת היום עשויה למחוק את עליות פתיחת השנה כבר היום.

עם זאת, בינתיים שומרים המדדים על יציבות, לאחר הירידות החדות אתמול. מדד נאסד"ק יורד ב-0.1%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.1% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.1%. בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.02% ל-4.779%.

את עיקר החולשה האחרונה, מייחסים בשוק לאכזבת המשקיעים מביצועי חברות הטכנולוגיה הגדולות. אמש לאחר הסגירה, חשפה טקסס אינסטרומנטס (TI) את תוצאות, שהיו רחוקות מלהלהיב את המשקיעים. היום הצטרפה אליה ענקית ציוד התקשורת אלקטל-לוסנט, עם אזהרת הכנסות ורווח לרבעון הרביעי.

TI דיווחה על גידול של 4% במכירות ל-3.46 מיליארד דולר ועל עלייה של 2% בלבד ברווח הנקי ל-668 מיליון דולר, אשר נבעה כולה מהטבות מס על מחקר ופיתוח שקיבלה החברה מהממשל הפדרלי. TI, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים ניידים, הצהירה במקביל על כוונתה לקצץ 500 משרות, 1.6% מכוח האדם בחברה, עקב חולשה בביקוש למוצריה. המהלך צפוי לחסוך לה כ-200 מיליון דולר בשנה.

בגזרה המקרו כלכלית יפורסם במהלך היום מדד המדדים המובילים של הקונפרנס בורד לדצמבר, אשר צפוי לעלייה של 0.3%, לאחר שעלה ב-0.1% בנובמבר. המדד משקלל בתוכו את נתוניהם של מדדים כלכליים שפורסמו לאחרונה, ואמור לנסות ולנבא את כיוון הכלכלה בחצי השנה הקרובה.

בקרב הישראליות, פתחה אתמול אלדין את עונת הדו"חות עם הכנסות גבוהות מהצפוי, אולם גם עם שחיקה מסוימת ברווחיות הגולמית ורווח נקי שעלה על ציפיות האנליסטים, רק הודות לרווחי מימון גבוהים. גם תחזיות החברות ל-2007 היו מעורבות והצביעו על האפשרות לירידה ברווחים בשנה הקרובה. בתגובה, נפלה מניית אלדין ב-7.7%, לאחר טיפוס של 36% בשישה חודשים. היום היא מתאוששת בעלייה של 1.5% ל-17.6 דולר.

בבית ההשקעות אוסקר גרוס העלו לאחר פרסום התוצאות את מחיר היעד למניית אלדין מ-17 דולר ל-18 דולר, אולם הותירו לה המלצת "החזק" פושרת. האנליסט אהוד אייזנשטיין ציין כי מוקדם עדיין לשוב ולהגדיר את אלדין כסיפור של צמיחה למרות ההתאוששות ברבעון הרביעי. ב-CIBC נותרו אופטימיים יותר ביחס לאלדין ושמרו על המלצה חיובית של "תשואת יתר ענפית" למניה עם מחיר יעד של 20 דולר.

טבע המשיכה אמש במומנטום החיובי והשלימה עלייה של 11.6% מתחילת השנה לשיא של שלושה חודשים. בסיטיגרופ ציינו כי טבע היא אחת המניות ה"אהובות" עליהם בשווקים המתפתחים לשנה הקרובה. בסקירה על המניות המומלצות הם חזרו האנליסטים מסיטיגרופ על המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 46 דולר וכתבו שלחברה "צבר התרופות בפיתוח הטוב ביותר בהיסטוריה שלה". היום ממשיכה המניה להתחזק ומוסיפה עוד 0.9% ל-35 דולר.

סרגון עולה ב-1.3% ל-6.1 דולר, בהמשך לעלייה של 9.7% מתחילת 2007. זאת, לאחר שהחברה דיווחה על עסקה חדשה בהיקף של מיליון דולר, במסגרתה תספק פתרונות תקשורת אלחוטיים לחיל האוויר הישראלי. בסרגון צופים הזמנות נוספות מצה"ל בעקבות העסקה הנוכחית.

בית ההשקעות מורגן קיגן הפחית את המלצתו למניית און טראק ל"תשואת שוק", מ"תשואת יתר". המניה יורדת בתגובה ב-3.9% ל-6.6 דולר.

גילת דיווחה כי תפרוס רשת של תחנות תמסורת לווייניות עבור אחת ממפעילות הטלקום המובילות באפריקה. הרשת תעשה שימוש בטכנולוגיה סלולרית מסוג CDMA, ומיועדת בעיקר לחבר אזורים מרוחקים ביבשת, לרשת הטלפון הקווי. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום. גילת מאבדת 0.5% ל-8.7 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully