וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח חיובי של קרן המטבע העולמית על ישראל

טל לוי

23.1.2007 / 17:00

בדו"ח נכתב: "קיים בסיס איתן להתרחבות הכלכלה הישראלית ב-2007. הצמיחה תעמוד על 4.5%"

"תנאים מקרו-כלכליים טובים ומדיניות בריאה שיפרו משמעותית את הצמיחה ואת תחזית הצמיחה וזאת למרות אי ודאות במישור הפוליטי והמלחמה בצפון במהלך 2006" - כך כותבים חברי מועצת המנהלים של קרן המטבע העולמית בדו"ח חיובי שהציגו היום על ישראל. "מאז 2004, התרחבה הכלכלי בקצב שנתי של 6%-64% תוך הצגת צמיחה של 5% בתוצר ב-2006".

בקרן המטבע מעריכים כי גורמי המפתח להתרחבות זו הם העלייה בבטחון הפנים ובפריון העבודה, עלייה בביקושים מחו"ל והתנאים הכלכליים הטובים. גם העודף במאזן התשלומים המשיך לגדול והוא מוערך בכ-5% מהתמ"ג (תוצר מקומי גולמי) ב-2006".

על מנת לבצע את ההערכה, ביקר צוות של קרן המטבע העולמית בישראל, אסף מידע וערך שיחות עם דרגים בכירים בנוגע להתפתחויות הכלכליות והפוליטיות. לאחר שובו, כתב הצוות דו"ח שמהווה את הבסיס לדיון שנערך בידי מועצת המנהלים ובסופו של דבר הוצג הדו"ח.

מועצת המנהלים מעריכה כי הצמיחה ב-2007 תסתכם ב-4.5% - דומה למדי להערכתו של נגיד בנק ישראל שנעה סביב היום על 4.6%. הגורמים העשויים לסכן את הצמיחה הם חוסר איזון בכלכלה הגלובלית וכן אי ודאות במישור הגיאו-פוליטי. בקרן המטבע מסכימים להערכת בנק ישראל שהאינפלציה תשוב לטווח של 3%-1% אולם זאת בהנחה שלא יהיו תנודות חזקות בשער החליפין ובמחירי האנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully