וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר וישראל קז ירכשו את הנדל"ן של יולי עופר

חגי עמית

24.1.2007 / 7:07

שחר וקז ירכשו 35% מפעילות הנדל"ן של יולי עופר ויקבלו אופציה לרכישת 35% נוספים מהפעילות בעוד שנתיים

גם יעקב שחר רוצה להגיע לאירופה, ולא רק דרך קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה שאותה הוא מממן. חברת מאיר אירופה, זרוע הפעילות הנדל"נית בחו"ל של קבוצת מאיר שהוקמה לפני חודשיים, מצויה במגעים למהלך העסקי המרכזי הראשון שלה מאז הוקמה. ל-TheMarker נודע כי החברה על סף סיכום לרכישת 35% מפעילות הנדל"ן של יולי עופר בהונגריה, והיא תקבל אופציה לרכוש 35% נוספים מפעילות החברה בעוד שנתיים.

פעילות הנדל"ן של יולי עופר בהונגריה כוללת בעיקר פרויקטים למגורים של אלפי יחידות דיור, הנמצאים בשלבי פיתוח שונים, וכן נכסים מניבים. מרבית הנכסים נמצאים בבודפשט. העסקה אינה כוללת את מלון מרידיאן בעיר שבבעלותו.

בתחילת נובמבר 2006 הודיעה חברת "מאיר חברה למכוניות ומשאיות" (יבואנית וולבו והונדה) על הרחבת פעילותה לחו"ל באמצעות החברה החדשה מאיר אירופה. החברה דיווחה אז כי פעילות ההשקעות שלה בחו"ל תתמקד בעסקי הליבה של הקבוצה - רכב ותחבורה. בינתיים נראה כי במאיר החליטו שגם נדל"ן למגורים ונדל"ן מניב הוא טוב.

העסקה, אם תיחתם, מעוררת עניין - שכן מדובר על ההשקעה הגדולה הראשונה של שחר בנדל"ן באירופה באופן פרטי ולא דרך הפניקס. בנוסף, מדובר על שיתוף פעולה ראשון עם משפחת עופר. תמורת הרכישה תושקע כנראה בתוך החברה. מוביל המהלך הוא מנכ"ל מאיר אירופה, דני פלטי.

לשחר יש "עודף מזומנים להשקעה" מאז מכר לקבוצת דלק את השליטה בחברת הפניקס (28.5%) תמורת 213 מיליון דולר בסוף אוגוסט 2006. שוק הנדל"ן בהונגריה נמצא כבר אחרי שיא הצמיחה שלו. בראיון שהעניק ל-TheMarker באחרונה בכיר לשעבר במשרד הכלכלה ההונגרי, הוא העריך כי שוק הבנייה למגורים במדינה הוא קשה, אבל שוק המשרדים מתפתח יפה. "אנחנו אחרי השיא, אבל יש עדיין אפשרות לעסקות טובות בתשואות של 20%-25%", העריך גאבור גיוזו, נציג חברת הייעוץ ההונגרית.

תגובת קבוצת מאיר: מאיר חברה למכוניות הודיעה כבר לפני כמה חודשים על הקמת חברת מאיר אירופה, שתתמקד בהשקעות במזרח אירופה ובהתאם בוחנת אפשרויות רבות לפעילות.

דובר מטעם יולי עופר מסר כי התקיימו מגעים, אך עדיין לא נחתמה עסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully