וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בעליות של 0.6%

אסף רותם

24.1.2007 / 18:21

מדד ת"א 100 קבע שיא. אל על צנחה ב-5% - נפלה ב-8% ביומיים. טבע הוסיפה כ-1%. ביו ויו זינקה ב-48%

הבורסה בתל אביב סגרה יום נוסף של עליות, ובו שיא חדש למדד ת"א 100, בעוד שמדד המעו"ף, שכבר שבר את שיאו במהלך המסחר, ננעל מעט מתחתיו. בסיכום היום הוסיף מדד המעו"ף כ-0.6% ל-946 נקודות. מדד תל אביב 100 עלה ב-0.9% לרמת שיא - 955 נקודות - במחזור גדול של כ-1.92 מיליארד שקל. מחר בבוקר תתרחש פקיעת האופציות לחודש ינואר, ועובדה זו תרמה למחזור הגדול.

אמש נעצרה מגמת הירידות בוול סטריט, וכתוצאה מכך שטף מומנטום חיובי את בורסות המזרח, בהן נרשמו עליות נאות. דבר זה עוזר למניות בתל אביב לטפס. גם הערכות כי משרד האוצר יתיר לקרנות הפנסיה הוותיקות להגדיל השקעותיהן בבורסה - בישראל ובחו"ל - עוזרות לבורסה לעלות היום.

מעבר לכך, מניות הבנקים המשיכו לרכז מחזורים גדולים: מניית לאומי השילה 0.1% ומניית הפועלים איבדה כ-0.4%, בעקבות הפרסום כי בנק ישראל נוטה לקראת עמדת ידין ענתבי, הממונה על שוק ההון והביטוח באוצר, לא לתת לבנקים הגדולים אישור כניסה לשיווק מוצרי פנסיה. הבנקים הקטנים נהנו מרוח חיובית, כתוצאה מניסיון של בנק ישראל להעניק להם יתרון בתחרות מול הגדולים - מניית מזרחי עלתה בכ-0.4%, בעוד הבינלאומי הוסיפה כ-0.6%.

טבע מטפסת בכ-1% למרות פער שלילי של 0.3%. לאחר שצנחה בשנה שעברה ב-33%, מתאוששת טבע והמניה זינקה בכ-13.4% במניה מתחילת השנה, טרם הפתיחה היום.

אל על, שהשלימה זינוק של 33% מתחילת ינואר ועד אתמול, על רקע צניחת מחיר הנפט, נפלה היום בכ-5.3% והשלימה נפילה דו יומית של כ-8.4%. אל על סובלת מהתאוששות מחיר הנפט אל מעל 54 דולר לחבית, כמו גם ממימוש טבעי מצד מי שנהנה מהעליות האחרונות.

עוד בלטה מניית כי"ל, שהתאוששה בעלייה של כ-1.4% מנפילה של כ-4% מתחילת השנה.

בקרב המניות הקטנות, יצרנית מערכות הבדיקה ביו ויו קיבלה את אישור ה-FDA לשווק בארה"ב את מערכת הסריקה שלה ליישום בתחום סרטן השד - -ומנייתה זינקה בכ-48%, במחזור הגדול פי 209מהממוצע בה בחודש האחרון. מניית תפוז זינקה בכ-7.9%, על רקע פרסום תוצאות סקר TIM, שהראה זינוק בחשיפה לאתרים שמפעילה החברה. גם מניית חברת הנדל"ן הקטנה נתנאל גרופ זינקה בכ-11.4%, וזאת ללא סיבה נראית לעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully