וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ נגד הזמן של נטוויז'ן

ערן גבאי

24.1.2007 / 8:39

אם לא תסיים את הקלוזינג של המיזוג עם ברק עד מחר - תיאלץ לחזור לאסיפה כללית

ב-27 בדצמבר מזגו שמפניה בקבוצת אי.די.בי, כשהאסיפה הכללית של נטוויז'ן אישרה את המיזוג החשוב עם ברק ועם גלובקול. לכאורה, קבוצת התקשורת הגדולה של אי.די.בי יצאה לדרך. אלא שעיכוב לא צפוי חייב את נטוויז'ן לדווח שלשום לבורסה כי סגירת המיזוג תידחה מה-21 בינואר ל-25 בינואר. על פניו, מדובר בדחייה קלה, כמעט חסרת משמעות, אלא שאם לא יצליחו בנטוויז'ן לסיים את המלאכה עד מחר, החברה לא תעמוד בתנאי אשר לו התחייבה - להשלים את סגירת העסקה בתוך 30 יום - ועל כן תידרש לחזור לאסיפה הכללית ולהתחיל במלאכת אישורי המיזוג מחדש. דבר זה יעכב מאוד את התחלת הפעילות המשותפת מול החברות בקבוצה.

למירוץ נגד הזמן של נטוויז'ן יש שני הסברים: אם שואלים נציגים באי.די.בי, הטענה היא שהעיכוב הוא טכני בלבד וקשור בהחתמת כל החברות המעורבות במיזוג - בסך הכל כ-12 חברות, ביניהן שלוש החברות המתמזגות, כלל, סקי, דסק"ש, אלרון ותבל טלקום. אם שואלים גורמים המכירים את ההליך, הטענה היא שבעיית אישור רשויות המס היא הסיבה לעיכוב. נטוויז'ן אכן הגישה לאחרונה ערר לוועדת ערר מס רכוש בעניין גובה הפיצוי שקיבלה ממס רכוש בגין נזקי מלחמת לבנון השנייה.

באי.די.בי מביעים ביטחון כי סגירת העסקה תושלם עד מחר, והמיזוג לא ייקלע לעיכוב לא מתוכנן של כמה חודשים. באי.די.בי לא רוצים להפסיד אף דקה כשהסינרגיה הצפויה בעקבות המיזוג תתבטא בחיסכון המוערך ב-60-40 מיליון שקל בשנה, ובחיסכון מהותי בתקציבי הפרסום של החברות.

בחברה הממוזגת, אותה תנהל רוית ברניב, תחזיק דסק"ש בכ-26.2%; קרן SKY של צבי יוכמן תחזיק בכ-13% מהמניות; כלל תעשיות תחזיק ב-30.3%, אלרון ב-19.4% והציבור - ב-11.1%. החברה הממוזגת תשלוט בכשליש משוק האינטרנט ומשוק השיחות הבינלאומיות בישראל, ותיהנה ממחזור של כמיליארד שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully