וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת יוכל להתערב במינוי מנכ"ל בזק ודירקטורים לאחר ההפרטה

הארץ

20.8.2001 / 7:20

כך נקבע בטיוטת צו הבזק, שהובאה אתמול לדיון בחברה

מאת הדר חורש

שר התקשורת יוכל להתערב במינוי מנכ"ל בזק וחברי מועצת המנהלים של החברה גם לאחר הפרטתה - כך עולה מטיוטת צו הבזק, שהובאה אתמול לדיון במועצת המנהלים של החברה. על פי נוסח הצו, יזדקקו בעלי המניות לאישור שר התקשורת בכל מקרה של הסכם ביניהם על מינוי דירקטור או מנכ"ל בזק. סעיף אחר מטיל על בעלי השליטה בחברה חובה לבקש את אישור שר התקשורת להצעת רכש שנועדה לרכוש את מניות הציבור בבזק, ולמחוק את החברה מרישום בבורסה.

השינויים בצו הבזק נערכו על פי דרישת שירות הביטחון הכללי, מחשש שהפרטת החברה תביא לחשיפת סודות מדינה או לפגיעה בשירותים ביטחוניים ואסטרטגיים.

ההחלטה המרכזית שהתקבלה בעקבות מעורבות השב"כ, היתה הקמת ועדה מיוחדת בדירקטוריון החברה, שתעסוק בתחומי מחשבים ותוכנה.

ואולם מהטיוטה האחרונה של הצו, שהועברה להנהלת בזק, עולה כי הממשלה מבקשת להכניס שינויים רבים נוספים בצו. בין היתר מגדיר הצו רשימה ארוכה של שירותים שמעניקה בזק כשירותים חיוניים, שלגביהם יכול שר התקשורת להוציא הוראות מיוחדות. השר רשאי לחייב את בזק להעניק שירותים שהוגדרו חיוניים במקרים שהחברה מחליטה להפסיקם מסיבות כלכליות או אחרות. בין השאר נכללים ברשימת השירותים החיוניים שירותי תקשורת לאוניות בלב ים; בזק התחילה להציע שירות זה רק בשנים האחרונות, והיא אינה מונופול בתחום.

בדיון שהתקיים אתמול בדירקטוריון בזק, מחו חברי מועצת המנהלים של החברה על הרחבת צו הבזק החדש מעבר לנדרש, לדעתם, לשמירת בטחון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully