וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יסרב לממן הרשות לסחר הוגן - אם תפוצל

הארץ

20.8.2001 / 7:29

אתמול פורסם כי צמרת משרד התמ"ס גיבשה הצעת פשרה בין שרת התמ"ס, דליה איציק, לסגנה, אלי בן מנחם, לגבי המנגנון להגנת זכויות הצרכנים

מאת אורה קורן

משרד האוצר יסרב לממן את הקמת הרשות לסחר הוגן, אם לא יהיו ברשותה מלוא הסמכויות לביצוע חוק הגנת הצרכן - כך מסרו מקורות במשרד האוצר, המקורבים למגעים להקמת הרשות. לדבריהם, ההצעה שניתנה בעבר למשרד התמ"ס למימון הדרגתי של הרשות בכ-20 מיליון שקל בשנה, מיועדת לרשות אחת שתהיה חזקה ואפקטיווית. אתמול פורסם כי צמרת משרד התמ"ס גיבשה הצעת פשרה בין שרת התמ"ס, דליה איציק, לסגנה, אלי בן מנחם, לגבי המנגנון להגנת זכויות הצרכנים.

איציק תמכה בהקמת רשות חזקה דוגמת הרשות להגבלים עסקיים, שתהיה כפופה אליה מינהלתית בלבד. בן מנחם תמך בהרחבת הסמכויות של מינהל סחר פנים, הכפוף אליו ישירות. בכך ביקש להימנע מאפשרות פיטורי עובדי המשרד אם תוקם הרשות.

לפי הפשרה שהושגה, יוקם מינהל סחר הוגן שיהיה אחראי על ענייני הצרכנות שבהם מטפל המשרד כיום, ובראשם פיקוח על סימון מחירים. לצידו תוקם רשות שתטפל בתחומים חדשים דוגמת ביטוח, חברות סלולר וחוזים אחידים.

"לא נסכים להקמת רשות מוגבלת בפעילותה; נממן רק רשות עם מלוא הסמכויות", אמרו המקורבים למגעים במשרד האוצר. לדבריהם, "אין זה הגיוני להקים שתי רשויות בתמ"ס שיתחרו זו בזו. משרד התמ"ס צריך להחליט אם הוא רוצה רשות. משרד האוצר אינו ממהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully