וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנס בדאבוס - האופטימי ביותר זה כמה שנים

רויטרס

24.1.2007 / 13:48

למעלה מ-90% מהמנכ"לים בכנס צופים גידול בהכנסות בשלוש השנים הקרובות

מנהיגי החברות המובילות בעולם נפגשים השבוע בדאבוס שבשווייץ במצב רוח מרומם. עם אחת משנות הצמיחה הארוכות של הכלכלה העולמית מאז מלחמת העולם השנייה, הביטחון בהכנסות החברות נמצא ברמות שיא, והכלכלנים אופטימיים לגבי העתיד.

לפי סקר שערכה חברת הייעוץ פרייסווטרהאוס קופרס, למעלה מ-90% מהמנכ"לים צופים גידול בהכנסות בשנה הקרובה, ומספר דומה צופה צמיחה בהכנסות בשלוש השנים הקרובות. "מרבית מהתחזיות העגומות לא התקיימו. זה לא אומר שלא יהיה משבר, אך אני חושב שבמערכת הכלכלית העולמית יש יציבות מובנית", אמר ג'ייקוב פרנקל, סגן יו"ר ענקית הביטוח AIG, לפורום הכלכלי העולמי (WEF).

לורה טייסון, דיקנית בית הספר למנהל עסקים של לונדון (LBS), ולשעבר יועצת כלכלית בבית הלבן, אמרה כי הכלכלה העולמית נמצאת בתהליך של איזון מחדש. לדבריה, העלייה במחירי הנפט נקלטה וישנם סימנים מבטיחים להגמשת המסחר במטבע הסיני. "כל הדברים האלה מרמזים בעיני על שנה נוספת של זהבה משלושת הדובים", אמרה טייסון בפאנל. "אך לעתים קרובות הזאב מסתתר ביער, ואנו הכלכלנים איננו רואים אותו", סייגה את דבריה.

בסך הכל, 52% מתוך 1,100 המנכ"לים שנסקרו על ידי PwC היו "בטוחים מאוד", ו-40% "בטוחים מעט" לגבי עסקיהם בשנה הקרבה - הבדל משמעותי לעומת חמש שנים קודם לכן, כששיעורים אלה היו נמוכים בחצי. הלך הרוח המרומם משקף את העובדה שהעולם העסקי נח על זרי הדפנה לאחר ארבע שנות צמיחה כלכלית חזקה, שסייעו גם לעליית שוקי המניות לשיאים חדשים החודש.

לפי קרן המטבע הבינלאומית (IMF), הצמיחה העולמית תמשיך להיות יציבה ב-2007 - בקרבת 5% - למרות האטה צפויה בצמיחה הכלכלית בארה"ב. הצמיחה המהירה בסין, בהודו ובשווקים מתעוררים אחרים היא המעניינת ביותר עבור מנהיגי עולם העסקים. "מנכ"לים ברחבי העולם אופטימיים יותר ויותר לגבי יכולתם להביא לצמיחה בחברותיהם ולנצל את ההזדמנויות שמציעה הגלובליזציה - שווקים חדשים, מוצרים חדשים ולקוחות חדשים", אמר מנכ"ל PwC סמואל דיפיאצה.

אך לדברי ג'ין דונלי, ראש מחלקת הייעוץ העולמי, הבכירים אינם מאבדים את הראש. "אם שמים את הדגש על מיזוגים ורכישות למשל, מטרת הבכירים - לפחות כפי שדיווחו לנו - היא לממן את המיזוגים באמצעות תזרים מזומנים פנימי חופשי, ולא באמצעות הנפקות אג"ח", הוא אומר. "אז נראה שזו אופטימיות הגיונית".

מצב הרוח המרומם הורגש גם מצדן של חברות אחרות עם יד על הדופק העסקי ברחבי העולם. "אופטימיות נראית בקרב כל קשת לקוחותינו, הן באמריקה הצפונית והן באירופה", אמר דיוויד תומלינסון, מחברת הייעוץ המתחרה אקסנצ'ר.

בנוסף לחששות מטרור וביטחון, הסביבה היא נושא שעולה יותר ויותר על סדר היום התאגידי. 40% מהמנכ"לים בסקר של PwC הביעו חשש מאיום ההתחממות הגלובלית. עם זאת, שיעור זה קטן משמעותית - 18% - כאשר נבדק רק בקרב בכירים מאמריקה הצפונית. אף כי העולם טרם הצליח להבנות אסטרטגיה ברורה למאבק בהתחממות הגלובלית, מספר הולך וגדל של מנכ"לים מאמין כי פליטות הפחמן עשויות לגרום עלויות כבדות לעסקים. היעדר פעולה עשוי לגרום להזרה של לקוחות בעלי מודעות סביבתית.

סקר נפרד שערכה חברת גאלופ בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, מצא כי 20% מהמשתתפים מדרגים את השפעות ההתחממות הגלובלית כנושא שעל המנהיגים להתמקד בו - כפליים מהשיעור שנרשם בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully