וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראליות באירופה: קרד גרד צנחה ב-22%; ויקון איבדה 13%

הארץ

20.8.2001 / 9:06

מאת סופי שולמן

רוחות פסימיות שנשבו בשבוע החולף מכיוונה של היבשת האמריקאית הפילו גם את הבורסות האירופיות. הירידות היו אמנם מאופקות יותר מאלה של דאו ג'ונס ונאסד"ק, אך העובדה כי הן נמשכות זה השבוע השני ברציפות אינה מעודדת את המשקיעים האירופים. מדד דאקס ירד לשפל של שנתיים

מדד פייננשל טיימס הלונדוני איבד בסיכום השבועי 1.6%, והתייצב ברמה של 5,342 נקודות. מדד קאק, המשקלל את השינויים במניות הכבדות בבורסת פאריס, רשם ירידה של 1.4% וסיים ברמה של 4,777 נקודות.

את הפגיעה הקשה ביותר ספגו הבורסות הגרמניות על רקע נפילה במניית חברת דויטשה טלקום והערכות פסימיות של הבונדסבנק, לפיהן ברבעון השני לא צמחה הכלכלה הגרמנית. מדד דאקס, הכולל את 50 המניות המובילות בבורסת פרנקפורט, ירד לשפל של שנתיים. המדד סיים את השבוע ברמה של 5,222 נקודות, לאחר שהשלים ירידה של 3.8%.

תמונה עגומה עוד יותר התקבלה בבורסת נויר מרקט, כאשר מדד נימקס ירד לרמה של 1,060 נקודות. זוהי פעם ראשונה מאז ינואר 98' שבה נסחר מדד זה מתחת לרמה של 1,100 נקודות. מצבן של המניות הישראליות המשיך להחמיר גם השבוע. מניית זן ריסרץ', הנסחרת בבורסה האלטרנטיווית של לונדון, ירדה ב-5% לשפל של 22 פני. מחיר זה משקף לה שווי שוק של 60 מיליון דולר.

דמאטק, שגם מניותיה נסחרות בלונדון, פירסמה לפני שבוע את תוצאותיה העסקיות למחצית הראשונה של 2001, והן היו מאכזבות למדי. דמאטק רשמה ירידה של 2% לרמת שפל של 1.43 ליש"ט, ובכך סיכמה נפילה חודשית של 19%.

מניית אר.טי-סט התאפיינה בדינמיקה דומה, כאשר בעקבות פרסום הדו"חות הכספיים של החברה קרסה מנייתה ב-20% לשפל של 0.7 יורו. לקראת סוף השבוע הצליחה המניה להתחזק מעט והגיעה לרמה של 0.87 יורו. ברבעון השני של 2001 הפסידה החברה 9.2 מיליון דולר, הרעה ניכרת לעומת הפסד של 2.6 מיליון דולר שנרשם ברבעון המקביל. בצד העלייה בהפסדים, סבלה אר.טי-סט מירידה בהכנסות שהסתכמו ב-3 מיליון דולר בלבד. לפני כחודשיים הודיעה החברה, שעוסקת בהקמת אולפני שידור וירטואליים, כי פיטרה 20% מעובדיה במטרה לצמצם עלויות.

מניית קרד גרד הגיעה ביום ששי האחרון לשפל של 66 פרנקים שוויציים, אחרי שנפלה ב-22% בסיכום השבועי. זאת חרף פרסום התוצאות עסקיות טובות לרבעון השני. עם זאת, מרבית בנקי ההשקעות הורידו את התחזיות לחברה על רקע תהליך מתמשך של עיכול שתי חברות אמריקאיות שנרכשו על ידי קרד גרד, ובעקבות עיכובים בהשקת מוצר חדש. במקביל להורדת התחזיות, שמרו האנליסטים בדויטשה בנק על המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 150 פרנקים שווייציים. בנק ההשקעות ABN AMRO היה פסימי יותר והוריד את דירוגו לקרד גרד מ"קנייה" ל"תשואת שוק".

ההכנסות של ויקון נפלו ב-25% חברת ויקון, שמניותיה נסחרות בבורסה הצרפתית, פירסמה גם היא את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני. ההכנסות התכווצו ב-25% והסתכמו ב-6.6 מיליון דולר בלבד. ברבעון מחקה ויקון, שמפתחת פתרונות לניהול שיחות ועידה בווידאו, מלאי בשווי של 4.4 מיליון דולר. בעקבות מחיקה זו רשמה החברה הפסד נקי של 6.5 מיליון דולר, ונותרה עם 5 מיליון דולר בקופה.

גם בוויקון ממשיכים לנסות להוריד את עלויות התפעול, ובמסגרת זו פוטרו עובדים ושכר הנותרים קוצץ ב-10%. בחברה מקווים כי פעולות אלו יביאו לשיפור בביצועים במחצית השנייה של השנה. בינתיים התרסקה מניית ויקון ב-13% למחיר של 1.4 יורו. מחיר זה משקף שווי של 13 מיליון דולר לחברה.

אחת הישראליות הבודדות ששיגרה איתותים חיוביים לשוק היתה אלקטרוניקס ליין. החברה הודיעה על קבלת הזמנה של 2.2 מיליון יורו לאספקת מערכות אבטחה לבתים פרטיים. המניה הגיבה להודעה בעלייה של 3% אך בסיכום שבועי איבדה 4% למחיר של 13 יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully