וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אל על

נורית רוט

25.1.2007 / 11:19

גובה היטל ביטחון ואינה מספקת שירותי ביטחון בטיסות במסגרת הסכמי קוד שרינג

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה אתמול בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אל על, בה נטען כי החברה גובה היטל ביטחון בסך 8 דולרים לנוסע, גם בטיסות אותן היא אינה מבצעת ואשר בהן לא ניתנים שירותי אבטחה וביטחון.

לטענת התובעת, עו"ד חני ברוך, היא נוהגת לטוס באמצעות אל על, "בשל סידורי האבטחה והביטחון הקפדניים להם מחויבת המשיבה". באוקטובר 2006 רכשה ברוך עבורה ועבור שני ילדיה כרטיסי טיסה הלוך ושוב למדריד. בנוסף לעלות הכרטיסים, שילמה התובעת עוד 48 דולר בגין היטל ביטחון. לטענת התובעת, בהגיעה לשדה התעופה בן גוריון היא גילתה שהטיסה חזרה לא תתבצע באמצעות אל על אלא באמצעות חברת תעופה אחרת, עמה יש לאל על הסכם שיתוף (קוד שרינג).

התובעת טוענת עוד כי כשהגיעו היא וילדיה לשדה התעופה במדריד, טרם שובם לישראל, הם נדהמו לגלות כי חששם היה מבוסס: הם ויתר הנוסעים בטיסתם עלו למטוס ללא כל בידוק ביטחוני לכבודתם, ומבלי שבוצע כל הליך של תשאול וסיווג הנוסעים, כמקובל בטיסות אל על.

לכן, טוענת התובעת, אל על נהגה כלפיהם "בהטעיה, תוך הפרת ההסכם עמם והתעשרה שלא כדין כאשר גבתה היטל ביטחון בסך שמונה דולרים לנוסע, עבור כל מקטע טיסה, בעוד טיסתם חזרה ארצה התבצעה באמצעות חברה זרה, אשר לא זו בלבד שאינה מספקת את שירותי הביטחון והאבטחה הקפדנים הנהוגים אצל המשיבה, עבורם שילמו המבקשים 3-1, אלא לא סיפקה שירותי ביטחון כלל".

לטענת התובעת, קבוצת התובעים שאותה היא מייצגת מונה מעל 905 אלף תובעים, ולכל אחד מהם מגיע סעד כספי בסך 8 דולרים וכן פיצוי בסך 500 שקל בגין עוגמת נפש. לפיכך, הועמד סכום התביעה על 483 מליון שקל. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד יוסי פורת ומיכל אשל.


(א 9029/07 בש"א 4246/07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully