וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: FBR הפחית המלצה לנייס והמניה איבדה 3%

שירלי יום-טוב

25.1.2007 / 15:29

תביעה ייצוגית נגד אלווריון בקליפורניה - המניה יורדת ב-2.2%. צ'ק פוינט מאבדת 1.6%. דאו מאבד 0.2%

דו"חות טובים של eBay, נוקיה וקוואלקום תורמים היום להמשך המגמה החיובית במגזר הטכנולוגיה, אולם בשוק כולו מתקשים המדדים להמשיך ולטפס לאחר העליות החדות אתמול. מדד נאסד"ק נותר ללא שינוי, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.1% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.2%. בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.02% ל-4.83%.

מה שמסייע לגישה חיובית כלפי מניות הטכנולוגיה הם דו"חות טובים של eBay, קוואלקום ונוקיה. eBay רשמה זינוק של 24% ברווחיה, עקפה את תחזית האנליסטים, וסיפקה תחזית טובה ל-2007.

במגזר הסלולר הגיעו תוצאות חיוביות של יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, נוקיה, לצד מספרים חיוביים שהגיעו גם מקוואלקום, יצרנית שבבים לטלפונים סלולריים. היום לאחר המסחר יתפרסמו דו"חות מיקרוסופט, שעשויים לתת את הטון בתחילת המסחר מחר.

עונת הדו"חות של החברות הישראליות החלה השבוע בקצב איטי למדי עם תוצאות צ'ק פוינט, אלדין ו-DSPG. גם בשבוע הבא ידווחו חברות ספורות. דו"חות רדוור יגיעו ביום שני, וביום שלישי תדווח לאחר תום המסחר חברת סנדיסק, שרכשה את אם סיסטמס הישראלית בעסקת החלפת מניות. ביום רביעי יגיעו דו"חות סייפן ופרטנר, וביום חמישי יסגרו את השבוע דו"חות אי.סי.איי.

חברת אלווריון הודיעה כי הוגשה נגדה תביעה ייצוגית בבית המשפט בקליפורניה בטענה כי לא מסרה מידע בחלק מדיווחיה על כך שמכירותיה ללקוח, שהיה מהותי בשנת 2004, לא ימשיכו להוות מרכיב משמעותי ממכירותיה. שם הלקוח לא נמסר, אך ברור כי מדובר בטלמקס המקסיקנית, שחתכה את היקף הזמנותיה מאלווריון במהלך 2005 לאחר שתרמו עשרות אחוזים מהמכירות בשנים קודמות. אלווריון ציינה, כי לדעתה הטענות עליהן מבוססת התביעה הינן חסרות שחר, וכי בכוונתה להתגונן במרץ ובתקיפות כנגדה. המניה מגיבה להודעה בירידה של 2.2% ל-6.3 דולרים.

מניית צ'ק פוינט הוסיפה אמש 4% לאחר פרסום דו"חות 2006 ותחזית 2007, אבל לפחות ארבעה בתי השקעות המסקרים את החברה סבורים שההתלהבות מוגזמת. במריל לינץ' ציינו כי זינוק במניה ביום בו עלה הנאסד"ק 1.4% עשוי להסתיר את האתגרים בפניהם ניצבת החברה. בסיטיגרופ ובפסגות אופק הישראלית דיברו על הצמיחה האורגנית הנמוכה הצפויה בחברה ב-2007, אם מנכים מתחזית 2007 את התרומה הצפויה של פוינטק סק, שנרכשה באחרונה תמורת 625 מיליון דולר. חיוביים יותר היו RBC ו-CIBC, שחזרו על המלצות "קנייה" עם רשמים חיוביים מדו"חות הרבעון הרביעי. המניה מתממשת היום ב-1.6% ל-23.7 דולר.

בית ההשקעות פרידמן בילינגס רמזי (FBR) הפחית את ההמלצה למניית נייס ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר" לאחר שהמניה עלתה ב-9.4% מתחילת השנה ל-33.7 דולר והתקרבה למחיר היעד שהעניק לה - 35 דולר.

במקביל, החל בית ההשקעות ססקוהאנה פייננשיאל גרופ (SIG) לסקר את פעילותה של נייס בהמלצת "נייטרלי" פושרת למניה עקב החשש מהאטה בעסקי מערכות הקלטת הקול למוקדי שירות לקוחות. בתגובה לחדשות, יורדת נייס ב-2.8% ל-32.7 דולר.

מחברת אלביט מערכות ראייה (EVS) הגיעה הודעה על הגדלת ההחזקה של חברת מבטח שמיר, בחברה, יחד עם קרן FITE של ישי דוידי. אלביט ראייה חתמה על הסכם מקדמי עם קרן פייט ומבטח שמיר להשקעה של 7.6 מיליון דולר בחברה במחיר של 23 סנט למניה - 15 סנט מתחת למחיר הנעילה של מניית אלביט ראייה אתמול - 38 סנט.

קרן פייט תשקיע 4.1 מיליון דולר ומבטח שמיר תשקיע 3.5 מיליון דולר בשני חלקים: 2 מיליון דולר כהשקעה חדשה במחיר של 23 סנט למניה, והמרת אג"ח להמרה בהיקף של 1.5 מיליון דולר במחיר המרה של 23 סנט למניה. מניית אלביט ראייה קפצה ב-70% מנובמבר האחרון על רקע שורת הודעות בנוגע לעסקות חדשות בהיקף כולל של 5.1 מיליון דולר מנובמבר. לפי שעה, נותרת המניה ללא שינוןי ב-38 סנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully