וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדקון של קובי ויהודית ריכטר ממשיכה לצמוח: ההכנסות הוכפלו ל-8 מיליון שקל

שלומי גולובינסקי

20.8.2001 / 12:16

הרווח הרבעוני עלה למיליון וחצי שקל; הגידול במכירות החברה הוא בעיקרו תוצאה של הגדלת היקף המכירות בארה"ב

בני הזוג קובי ויהודית ריכטר קשורים בעיקר בשתי חברות. הראשונה והמפורסמת יותר היא מדינול, המפתחת סטנטים ייחודיים. השנייה היא מדקון , הנסחרת בבורסת תל אביב, ושמעוררת הרבה פחות רעש תקשורתי מאחותה הבכירה.

מדקון עוסקת בפיתוח של מערכות ומוצרי תוכנה לארגון, ניהול ותקשור מידע דיגיטלי, בעיקר מידע וידיאו דינמי המתקבל ממערכות הדמיה רפואיות. למעשה, מתמקדת מדקון כיום במידע דיגיטלי שמקורו בתמונות וסרטים המתקבלים ממכשירי ההדמיה במעבדות צנתור קרדיולוגיות וממכשירי אולטרא סאונד קרדיולוגי.

מוצרי החברה מספקים, בין השאר, פתרונות שונים לניהול, עיבוד וניתוח מידע המתקבל במהלך הצנתור, ובכלל זה תיעוד המידע, ניודו, אחסונו וקטלוגו.

במהלך הרבעון השני מציגה החברה הכנסות ברמה של 8 מיליון שקל, בדומה להיקף ההכנסות ברבעון הראשון של השנה, אך כמעט כפליים מההכנסות שהציגה ברבעון המקביל לפני שנה.

הגידול במכירות מדקון הוא בעיקרו תוצאה של הגדלת היקף המכירות בארה"ב. החברה משקיעה מאמצי שיווק ניכרים בשוק האמריקאי באמצעות מערך שיווק ישיר שהקימה שם. המערך הזה, שהוקם בחודש אפריל אשתקד, הניב מכירות של 5.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה. גורם נוסף לגידול במכירות החברה הוא כניסה של החברה לטריטוריות חדשות, כמו השווקים ברומניה, טורקיה, ואפילו טייוואן וניו זילנד.

שיעור הרווח הגולמי שטמון במוצרי מדקון גבוה מאוד, והסתכם ב-81%, שהם כ-6.6 מיליון שקל. למרות שיעורו הגבוה יחסית, הרי שמדובר בירידה לעומת שיעור רווח גולמי של 85% שהשיגה החברה ברבעון המקביל.

במדקון מתרצים את הירידה בגידול שנרשם בשיעור המכירות הישירות על ידי החברה של מערכות משולבות תוכנה וחומרה, ביחס למכירות של מוצרי תוכנה באמצעות מפיצים. לשם מכירת מערכות משולבות תוכנה וחומרה, נדרשת מדקון לרכוש את הציוד מספקים אחרים, וכתוצאה מכך שיעורי הרווח הגולמי יורדים.

הוצאות המחקר והפיתוח של החברה הסתכמו מתחילת השנה ב-3 מיליון שקל, גידול של 44% ביחס להוצאה שנרשמה בתקופה המקבילה. מאמצי המו"פ של החברה התמקדו בשיפור של מוצרים קיימים לרבות המשך פיתוחה הטכני של גרסת TCS2000, ופיתוח מודל של מחולל דו"חות קליניים.

בשורה התחתונה מדווחת מדקון על רווח נקי של מיליון וחצי שקל ברבעון השני, בהשוואה לרווח נקי של מיליון שקל ברבעון המקביל. מתחילת השנה הסתכמו רווחי מדקון ב-3.9 מיליון שקל במחזור כספי של 16.6 מיליון שקל.

מבנה המאזן של מדקון מראה כי מדובר באחת החברות הנזילות במשק: מתוך מאזן של 59 מיליון שקל מהווה ההון העצמי 52 מיליון שקל, ואילו יתרות המזומן של החברה מסתכמות ב-51.3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully