וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומי לא בא?

הדר תדמור

25.1.2007 / 23:28

ועידת הפורום הכלכלי בדאבוס סובלת השנה ממחסור בשמות גדולים כמו ג'ורג' בוש, ביל קלינטון ואפילו בונו

למרות הכותרת המפוצצת שניתנה לה, "מעצבים את האג'נדה העולמית: משוואת השינויים במערך הכוחות העולמי", ואולי בגללה, רשימת המשתתפים בוועידת הפורום הכלכלי בדאבוס הביאה להרמת גבות ברחבי העולם. אולי נכון יהיה יותר לומר, רשימת הלא-משתתפים בוועידה.

בין האושיות הבולטות בהיעדרן מהוועידה הכלכלית נמצאים כמה אנשים מהמשפיעים על הכלכלה העולמית כיום. הראשון שבהם הוא ג'ורג' וו. בוש - היושב בראש הכלכלה הגדולה בעולם. בוש שלח לוועידה הכלכלית בדאבוס את נציגת הסחר סוזן שוואב, את סגן שר האוצר רוברט קימיט ונציגים נוספים. סוזן שוואב אמרה בוועידה כי מזכירת המדינה קונדוליסה רייס היתה אמורה להגיע לוועידה, ואפילו לנאום בה, אך פשוט לא מצאה זמן לעשות זאת.

נעדר נוסף מוועידת הפורום הכלכלי הוא ביל קלינטון, אשר נחשב למשתתף קבוע בוועדה. גם כנשיא ארה"ב לשעבר וגם בשל פעילותו הוולונטרית למען מטרות שונות בעולם, ביניהן מציאת תרופה למחלת האיידס ומלחמה בהתפשטותה של מחלת הסוכרת.

גם ידוענים לא הגיעו לוועידה השנה כנציגי תרבות ורצון טוב. את הוועידה בשנת 2006 צבע בנוכחותו הזמר האירי בונו, פעיל למען זכויות האדם ומייסד ומארגן של אירועי צדקה רבים למען עניי אפריקה ולמען מטרות חשובות אחרות. גם השחקנית אנג'לינה ג'ולי, הידועה בפעילויותיה למען ילדים במצוקה ברחבי העולם ובשל היותה שגרירה של רצון טוב מטעם האו"ם, כיבדה בשנה שעברה את הוועידה בנוכחותה, בתוספת בן זוגה בראד פיט.

על היעדרם של הסלבריטאים מהוועידה השנה אמרה סוזאן שוואב: "עלינו להיזהר שזרקורי הוועידה לא יופנו אל העולם הסלבריטאי". אפילו ארנולד שוורצנגר, שמשחק על התפר שבין פוליטיקאי לסלבריטאי מעולם הבידור, לא הגיע לוועידה. שוורצנגר אמור היה לנאום בוועידה על בעיות ונושאים הקשורים להתחממות כדור הארץ, אך לא הגיע בסופו של דבר מפני ששבר את רגלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully