וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 28% ברווח הרבעוני של מיקרוסופט

25.1.2007 / 23:39

למרות זאת, ענקית התוכנה רשמה רווח של 2.63 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים. גידול חד מהצפוי של 6% בהכנסות

מיקרוסופט (סימול MSFT), חברת התוכנה הגדולה בעולם, דיווחה היום על ירידה רבעונית שנייה ברווח הנקי בשלושה הרבעונים האחרונים, בשל דחיית רישום הכנסות בסך יותר ממיליארד דולר, ממכירות של מערכת ההפעלה החדשה ויסטה. שבוע לפני הגעתו למדפי החנויות של השדרוג הראשון זה חמש שנים במערכת ההפעלה חלונות, המותקנת ביותר מ-90% מהמחשבים האישיים בעולם, דיווחה ענקית התוכנה האמריקאית על רווח של 2.63 מיליארד דולר, או 26 סנט למניה, ברבעון שהסתיים בסוף דצמבר, שהוא רבעון הכספים השני של החברה - נפילה של 28% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, אולם מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 23 סנט למניה.

הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-12.54 מיליארד דולר, גידול של 6% לעומת הרבעון המקביל, ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 12.07 מיליארד דולר. עם זאת, מדובר בהאטה בצמיחה הכנסות החברה לעומת הרבעון הקודם, בו רשמה מיקרוסופט גידול של 11% בהכנסותיה. "תוצאותינו ברבעון עלו על התחזיות שלנו בכל התחומים, והצמיחה בהכנסות היתה מעל לקצה העליון של טווח התחזית בכל חטיבות החברה", אמר סמנכ"ל הכספים של מיקרוסופט, כריס לידל, בעת פרסום הדו"חות.

מיקרוסופט השיקה באחרונה את ויסטה, גירסה חדשה של מערכת ההפעלה חלונות. ההשקה באה לאחר סדרת דחיות, וכמעט חמש שנים לאחר השקת הגירסה הקודמת של מערכת ההפעלה, XP. שיווק ויסטה ללקוחות עסקיים החל כבר בחודש נובמבר, ומכירתה לציבור הרחב, כמו גם זו של גירסת אופיס 2007, תחל בשבוע הבא. שתי המוצרים אחראים על יותר ממחצית מהכנסות מיקרוסופט ומרבית רווחיה, ואנליסטים צופים כי השקת ויסטה ואופיס 2007 צפויה להגדיל את מכירות החברה ברבעונים הקרובים.

בשל העיכובים בהשקת ויסטה, בניסיון שלא לפספס את עונת החגים האחרונה, העניקה מיקרוסופט תלושי הנחה ושי לשדרוג מערכת ההפעלה חלונות, לרוכשי מחשבים אישיים. עם זאת, לאור העובדה כי ויסטה צפויה להגיע למדפי החנויות רק בשבוע הבא, הודיעה מיקרוסופט באחרונה כי תיאלץ לדחות את רישום הכנסות של 1.5 מיליארד דולר מהרבעון שעליו דיווחה היום, לרבעון הנוכחי.

מכירות ערות של קונסולת המשחקים אקס-בוקס (Xbox) סייעו לפצות חלקית על ההכנסות הנדחות. מוקדם יותר החודש הודיעה מיקרוסופט כי מכירות האקס-בוקס היו גבוהות מהתחזיות, והסתכמו ב-10.4 מיליון יחידות - מעל ליעד של 10 מיליון יחידות עד סוף דצמבר שקבעה החברה.

במבט קדימה, צופה מיקרוסופט לרשום ברבעון הנוכחי, שהוא רבעון הכספים השלישי של החברה, רווח של 46-45 סנט למניה על הכנסות של 13.7-14 מיליארד דולר. זאת לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 46 סנט למניה על מכירות של 14 מיליארד דולר. לשנת הכספים כולה, המסתיימת בסוף יוני, צופה החברה רווח של 1.47-1.45 דולר למניה על הכנסות של 50.7-50.2 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה לרווח שנתי של 1.46 דולר למניה על הכנסות של 50.5 מיליארד דולר.

מניית מיקרוסופט, אשר זינקה ב-35% מאז חודש יוני לרמתה הגבוהה ביותר זה ארבע שנים, על רקע ציפיות להשקת ויסטה ואופיס 2007, מוסיפה 1.5% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בירידה של 2.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully