וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: אזהרת הרווח של Dell הובילה לירידות חדות - הניקיי בשפל של כ-17 שנה

יהודה שויצר

20.8.2001 / 9:52

צ'יינה מובייל נפלה ב-7.2% והשלימה ירידה של 22% בשלושת ימי המסחר האחרונים; מדד הניקיי ירד ב-1.54%

ירידות שערים חדות נרשמו ביום המסחר הראשון לשבוע זה בשוקי אסיה. חשש מפגיעה נוספת ברווחיות חברות המחשבים, על רקע אזהרות הרווח של Dell ו-HP, הובילו את המדדים לסגירה שלילית.

בהונג קונג נפל ההאנג סנג ב-3% לשפל של 29 חודשים על רקע ירידות שערים חדות במניות הטלקום. צ'יינה מובייל, חברת הסלולר המובילה בסין, נפלה ב-7.2% והשלימה ירידה של 22% בשלושת ימי המסחר האחרונים. חברת הסלולר קיצצה את תחזית ההכנסות כשדיווחה על תוצאותיה לפני שלושה ימים. המתחרה, צ'יינה יוניקום, רשמה ירידה של 5.5% והשלימה ירידה של 16% בשלושת ימי המסחר שחלפו.

בטוקיו, ירידות חדות במניות הטכנולוגיה והפיננסים הובילו את הניקיי לירידה של 1.54%. מדד הניקיי נסחר כעת ברמת שפל של כ-17 שנה. בדרום קוריאה נרשמו ירידות חדות במניות השבבים שמשכו את מדד הקוספי לירידה של 2.4%.

יצרנית המחשבים והשבבים היפאנית פוג'יטסו בלטה בעלייה של 2.8% לאחר שהודיעה על צעדי התייעלות גורפים. החברה ציינה כי תפטר 16,400 עובדים ברחבי העולם כחלק ממאמציה לחזור לרווחיות. החברה הודיעה כי תרשום הוצאה חד פעמית של 2.5 מיליארד דולר בשנת הכספים הנוכחית כתוצאה ממהלך זה.

שתי יצרניות מכשירי הסלולר הגדולות ביפאן, NEC ומצושיטה (MCI), עומדות לשלב כוחות בפיתוח מכשירי סלולר מתקדמים ומחשבי כף יד. החברות ציינו כי יפתחו מכשירי סלולר בטכנולוגיית 3G המסוגלים להעביר טכנולוגיית וידיאו ואינטרנט מהיר במכשירי סלולר. למרות ההודעה, שאמורה לחסוך בעלויות שתי החברות, ירדה מניית NEC ב-2% ומצושיטה נסחרה ללא שינוי.

היצואניות הגדולות ביפאן רשמו ירידות על רקע פרסום מימדי הגירעון המסחרי של ארה"ב לחודש יוני. התרחבות הגירעון הובילה לחשש מפגיעה נוספת ביצוא מיפאן לשוק הגדול ביותר - ארה"ב.

בענף הרכב, בלטה הונדה בירידה של 3%. טויוטה ירדה ב-0.8% ומיצובישי רשמה ירידה של 0.5%.

חולשה נרשמה גם במניות הטלקום בהובלת NTT דוקומו שירדה ב-2.4%. החברה האם, NTT, ירדה ב-1.3%.

אזהרת הרווח של Dell הובילה את מניות יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם, סמסונג אלקטרוניקס, לירידה של 2.6% . המתחרה הייניקס רשמה ירידה של 3.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully