וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות חדות במניות הטכנולוגיה; הנויר מרקט יורד ב-2.6% לשפל של כל הזמנים - איבד כמעט 90% מהשיא

יהודה שויצר

20.8.2001 / 13:59

חברת התוכנה SAP יורדת ב-6% ומובילה את המגמה השלילית; נוקיה יורדת ב-2.2%; אריקסון יורדת ב-2.8%

לאחר פתיחה מתונה עברו המדדים המובילים באירופה לירידות שערים חדות בהובלת מניות הטכנולוגיה והטלקום. מדד היורוסטקוס 50 נופל ב-1.5% לשפל של 22 חודשים. בפרנקפורט הנויר מרקט מאבד 2.6% וצונח לרמה של 1,060 נקודות - שפל של כל הזמנים. בשיאו עמד מדד הנויר מרקט על קרוב ל-10,000 נקודות, כלומר ירידה של קרוב ל-90%. במדדי המניות הכבדות בולט הדקס בירידה של 1.7% והפוטסי בלונדון יורד ב-1%.

אזהרת הרווח של Dell מיום שישי מכה קשות במניות ענף המחשבים האירופי. חברת התוכנה SAP יורדת ב-6% ומובילה את המגמה השלילית. יצרנית השבבים ומוצרי האלקטרוניקה פיליפס יורדת ב-3%, אינפיניון יורדת בקרוב ל-2% ו-ST הצרפתית מאבדת 2.2%.

מניות הטלקום, שפתחו את המסחר בעליות, עברו לירידות שערים חדות. במניות הסלולר וודאפון יורדת ב-2.8% ואורנג' רושמת ירידה של 2.7% למחיר שפל של 7.15 יורו. ענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום יורדת ב-1.8% ובריטיש טלקום יורדת בשיעור דומה.

לאחר שירדה בקרוב ל-22% בשבוע שחלף, חברת באייר מתקנת מעט בעלייה של 3%. באייר החלה לרשום עליות לאחר ש"הסאנדיי טלגרף" דיווח כי חברת התרופות הבריטית גלקסו סמיתקליין שוקלת לרכוש את חטיבת התרופות של החברה. גלקסו סמיתקליין מתחזקת ב-0.6%.

UPC עולה ב-1.5% לאחר שהודיעה כי בכוונתה להנפיק את חטיבת הטלקום שלה, פריוריטי טלקום, במהלך הרבעון השלישי של השנה. פריוריטי טלקום היתה אחד הגורמים הראשיים להפסד נקי של חצי מיליארד דולר שרשמה UPC ברבעון השני, בגין הפחתת ערך הנכס במאזנה.

במניות ציוד הטלקום נרשמת מגמה שלילית. נוקיה, שפתחה בעליות, עברה לירידה של 2.2%. אריקסון יורדת ב-2.8%.

WPP, חברת הפרסום השנייה בגודלה בעולם, יורדת ב-1.5% לאחר שהציעה 630 מיליון דולר עבור רכישת חברת טמפוס. היום דיווחה החברה כי הכנסותיה צמחו ב-65% ל-2.88 מיליארד דולר. כמו כן דיווחה על עלייה של 80% ברווח לפני מס במחצית השנה הראשונה של השנה. החברה רשמה רווח של 357 מיליון דולר, בהתאם לתחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully