וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופרט מרדוק: קניתי את ערוץ 10 בגלל ארנון מילצ'ן

גיא רולניק

26.1.2007 / 13:03

איל המדיה הגדול בעולם אמר כי הוא לא רכש את ערוץ 10 בשביל להרחיב את עסקיו והרכישה היא עניין חברתי

"ההשקעה שלי בערוץ 10 היא עניין שולי, זה בשביל החברות, לא בשביל עסקים", כך אמר היום (שישי) בבוקר רופרט מרדוק בשיחה עם TheMarker בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

מרדוק, בעל השליטה בחברת ניוז קורפ, מחברות המדיה הגדולות בעולם, הוא שותף זוטר בערוץ 10 באמצעות חברת ניו-ריג'נסי של המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן. מרדוק מחזיק יחד עם איל המדיה האוסטרלי גרי פקר ב-40% מחברת ניו-ריג'נסי שבשליטת מילצ'ן.

לפני חצי שנה הודיע ערוץ 10 כי ניוז-קורפ תרכוש 9% נוספים מערוץ 10. בהודעה של ערוץ 10 צוטט מרדוק כאומר: "ההשקעה בערוץ 10 משתלבת עם מטרתה של ניוז-קורפ להרחיב את עסקי הטלוויזיה בכל רחבי אירופה והאיזור", אולם הבוקר בדאבוס מרדוק הבהיר כי מדובר בהשקעה הנובעת מעניין חברתי בעיקר.

לשאלת TheMarker האם ב"חברות" הוא מתכוון לחברות שלו עם המיליארדר הישראלי לשעבר, ארנון מילצ'ן, השיב מרדוק: "כן".

מרדוק השתתף הבוקר בדאבוס בדיון תחת הכותרת: "Who is shaping the agenda", שעסק בין השאר בהשפעה שיש לאינטרנט ולטכנולוגיות החדשות על המדיה, הדמוקרטיה ועולם העסקים. בין השאר אמר מרדוק כי כוחה של המדיה הרחבה עולה, אך כוחן של חברות המדיה הגדולות - יורד.

קבוצת ניוז-קורפ היא הבעלים של כמה מעסקי הטלוויזיה והעיתונות הגדולים בעולם. בשנה האחרונה נכנסה הקבוצה להשקעות גדולות באינטרנט כאשר רכשה את אתר הרשת החברתית Myspace תמורת כ-530 מיליון דולר. הרכישה בוצעה בעיתוי מרשים, רגע לפני פריצה גדולה של ענף הרשתות החברתיות. אנליסטים מעריכים היום את שוויה של MySapce בכ-5 עד 10 מיליארד דולר.

בהתייחסו ל-MySpace נזהר מרדוק מלדבר על ההשפעה שעלולה להיות לאתר על בני נוער הנחשפים לו, והסתפק באומרו ש"האנשים אוהבים את האתר, הם מוצאים שם חברים ותחומי עניין משותפים, וכנראה שזאת הסיבה שלאתר מצטרפים 2 מיליון משתמשים כל שבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully