וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידה שבועית של 0.7% לנאסד"ק

עומרי כהן

26.1.2007 / 23:08

אלווריון עלתה ב-3% לאחר ש-CIBC העלה ההמלצה למניה. צ'ק פוינט הוסיפה 0.8%. אם-ווייז זינקה ב-41%

לאחר מכירות "סוף העונה" שנרשמו אמש בוול סטריט, נמשכה גם היום החולשה בשוק המניות האמריקאי. נתוני ייצור ובנייה טובים מהצפוי, העידו כי הבנק הפדרלי המרכזי לא יידרש בקרוב להפחית את הריבית בארה"ב במטרה לאושש את הכלכלה המקומית. התשואות על האג"ח הממשלתיות המשיכו לעלות והעיבו על המסחר במניות. עם זאת, התאוששות שנרשמה לקראת הסגירה במגזר הטכנולוגיה, סייעה למדדים לחתום את השבוע בנימה מעורבת.

מדד נאסד"ק עלה ב-0.1% ל-2,435 נקודות אולם ירד בשבוע כולו ב-0.7%, מדד דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-12,487 נקודות והשלים ירידה שבועית של 0.6%. מדד S&P 500 נחלש ב-0.1% ל-1,422 וירד בשבוע כולו ב-0.6%. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.012% ל-4.879%.

אמש שב המצב הכלכלי להדאיג את המשקיעים בוול סטריט, לאחר יומיים של עליות שערים. ביקוש חלש יחסית בהנפקת איגרות החוב של ממשלת ארה"ב הפיל את מחירי האג"ח בשוק הסולידי, ואיתם גם את מחירי המניות. ירידה חדה מהצפוי, של 0.8%, במכירות הבתים הקיימים בארה"ב תרמה גם היא לסנטימנט השלילי בשווקים. ב-2006 כולה נפלו מכירות הבתים בקיימים בארה"ב ביותר מ-8% - הירידה השנתית החדה ביותר זה 24 שנים.

היום דווח כי מכירות הבתים החדשים בארה"ב גדלו בדצמבר בשיעור חד מהצפוי של 4.8% לקצב שנתי של 1.12 מיליון יחידות דיור - רמתן הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל. הגידול במכירות היה חד מתחזיות הכלכלנים, שצפו קצב מכירות שנתי של 1.05 מיליון יחידות בדצמבר. עם זאת, ב-2006 כולה צנחו מכירות הבתים החדשים בארה"ב ב-17.3% ל-1.061 מיליון יחידות. מדובר בנפילה החדה ביותר מאז 1990.

עוד קודם לכן, דווח כי מכירותיהם של מוצרים בני קיימא (בעלי אורך חיים של שלוש שנים לפחות) גדלו בדצמבר ב-3.1% - בדומה לציפיות המוקדמות. את העלייה הובילו מכירות מוצרי התחבורה, אולם גם ללא סעיף זה נרשמה עלייה מכובדת של 2.3% במכירות.

מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, דיווחה אמש לאחר סיום המסחר על נפילה של 28% ברווח הנקי ברבעון הרביעי של 2006 לרמה של 2.63 מיליארד דולר, בשל דחיית רישום הכנסות בסך יותר ממיליארד דולר, ממכירות של מערכת ההפעלה החדשה ויסטה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת גדלו ב-6% ל-12.54 מיליארד דולר. התחזיות, עם זאת, היו לתוצאות חלשות יותר ומניית מיקרוסופט עלתה בתגובה ב-0.5%. אצל הישראליות, התאוששה אלווריון מירידות אתמול והוסיפה 3% ל-6.4 דולרים, לאחר שבית ההשקעות CIBC העלה את המלצתו למניה ל"תשואת יתר ענפית", מ"תשואה ענפית", וצירף לה מחיר יעד של 8 דולרים.

אלווריון, המייצרת ציוד לתקשורת אלחוטית בפס רחב, ירדה אמש ב-3.4% לאחר שהחברה דיווחה על הגשת תביעה ייצוגית כנגדה בבית המשפט בקליפורניה. התביעה הוגשה בטענה כי אלווריון לא מסרה מידע בחלק מדיווחיה על כך שמכירותיה ללקוח מהותי ב-2004, לא ימשיכו להוות מרכיב משמעותי ממכירותיה. ב-CIBC הגדירו את הירידות של אמש כתגובת יתר של השוק והעריכו כי עסקי החברה לא ייפגעו מהתביעה.

צ’ק פוינט עלתה ב-0.8% ל-23.4 דולר. אתמול נפלה המניה ב-3.7% ומחקה את העליות מיום רביעי, לאחר שלפחות ארבעה בתי השקעות המסקרים את החברה סברו כי ההתלהבות מביצועיה ומתחזיותיה מוגזמת. במריל לינץ' ציינו כי הזינוק במניה שלשום עשוי להסתיר את האתגרים בפניהם ניצבת חברת אבטחת המידע. בסיטיגרופ ובפסגות אופק הישראלית דיברו על הצמיחה האורגנית הנמוכה הצפויה בחברה ב-2007, אם מנכים מתחזית 2007 את התרומה הצפויה של פרוטקט דאטה, שנרכשה באחרונה תמורת 625 מיליון דולר.

די.אס.פי.ג’י, המפתחת שבבים לטלפונים אלחוטיים, הוסיפה 0.1% ל-21 דולר. זאת, לאחר שאיבדה ביומיים הקודמים 3.9% מערכה, בשל אכזבה מהירידה ברווחיותה ברבעון הרביעי של 2006 ומהתחזית לצמיחה חד-ספרתית בלבד בשורה העליונה ב-2007.

נייס עלתה ב-0.5% ל-32.7 דולר. אתמול ירדה נייס ב-3.5% לאחר שבית ההשקעות פרידמן בילינגס רמזי (FBR) הפחית את ההמלצה למניה ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר" לאחר גל העליות האחרון, אשר העלה אותה ב-9.4% מתחילת השנה. עליות אלו קירבו את נייס למחיר היעד של FBR כ-35 דולר. במקביל, החל בית ההשקעות ססקוהאנה לסקר את פעילותה של נייס בהמלצת "נייטרלי" פושרת למניה, עקב החשש מהאטה בעסקי מערכות הקלטת הקול למוקדי שירות לקוחות.

בקווב נזרקה אמש מנאסד"ק מאחר שמחיר מנייתה נותר תקופה ארוכה מתחת לרף של דולר בודד. היום החלה בקווב להיסחר מעבר לדלפק ברשימת הפינק שיטס תחת הסימול BWEBF.PK. עם זאת, בכוונת החברה לנסות ולהעביר את המניה לרשימה המכובדת יותר של המניות הקטנות - בולטין בורד.

מניית אם-ווייז (סימול: MWIS.OB) זינקה בשיעור חד של 41% ל-24 סנט והשלימה קפיצה של 243% בשלושה ימים, לאחר שהחברה מהרצליה דיווחה על עסקה חדשה על העיתון הבריטי המפורסם - "הסאן". היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום ולמרות זאת ריכזה המניה מחזור עצום עבורה של יותר מ-8 מיליון מניות.

אם-ווייז מתמחה באספקת טכנולוגיות לתוכן סלולרי. לסאן היא תספק, יחד עם דיויין הבריטית, פלטפורמה אשר תאפשר לקוראי העיתון לענות על תשבצי סודוקו, באמצעות משלוח הודעות SMS מהטלפון הסלולרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully