וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים השקעות תשווק 25 אלף מכשירים עבור פלאפון

ערן גבאי

20.8.2001 / 14:34

יו"ר החברה, אביגדור קלנר: פועלים השקעות תהיה מעורבת בכל תחום בשוק התקשורת בעתיד הנראה לעין - בדרך של מיזמים, רכישה או כחלק מארגון קבוצות

פועלים השקעות נכנסת בצעד אסטרטגי לתחום הסחר במכשירי סלולר, באמצעות חברת DAI טלקום, שתשמש כזרוע של פועלים השקעות ופועלים תקשורת בתחום.

אביגדור קלנר, יו"ר פועלים השקעות ויו"ר DAI טלקום, אמר כי בכוונת פועלים השקעות להפוך לשחקן מרכזי ומשמעותי בשנים הקרובות בשוק הסלולרי באמצעות שורה של פעילויות סינרגטיות בתחום.

קלנר הצהיר כי פועלים השקעות - המחזיקה בנתחים משתנים בפרטנר , יס, מקסי מדיה, וירג'ין ורשת - תהיה מעורבת בכל תחום בשוק התקשורת בעתיד הנראה לעין, בדרך של מיזמים, רכישה או כחלק מארגון קבוצות. לדבריו, הפעילות של DAI מהווה מרכיב באסטרטגיה של החברה ליצירת מיזמים ארוכי טווח ומהווה "ניצול הזדמנות תוך כדי תנועה".

הפעילות של DAI טלקום תכלול את יבוא המותגים הבינלאומיים בתחום התקשורת ככלל ותחום הסלולר בפרט.

פועלים השקעות מתכוונת לשכלל את שרשרת אספקת ציוד הקצה באופן שיאפשר לה הגעה עד ללקוח הסופי, באמצעות פרישת רשת של 50 חנויות דגל, שתרכז את המותגים המובילים שתייבא החברה - זאת תוך שיתוף פעולה עם רשת קמעונאית אחת או מספר רשתות מובילות.

DAI טלקום מתכוונת לפעול בכל הטכנולוגיות הסלולריות המתקדמות הפועלות בישראל - CDMA, GSM, TDMA - ותכוון את פעילותה השיווקית לכלל הלקוחות הסלולריים בישראל.

לטענת החברה, שוק אספקת ציוד הקצה נאמד ביותר מ-400 מיליון דולר, ודווקא העובדה ששוק הסלולר בישראל רווי הופכת את שוק ציוד הקצה ליותר צמא.

DAI טלקום היא הנציגה של תאגיד יונדאי העולמי, הנציגה של סוני-אריקסון - עימה חתמה על הסכם לפני כחודש ופעילות משותפת תחל באוקטובר, ומנהלת בימים אלה מגעים עם מותג בינלאומי שלישי.

השוק הסלולרי - ערב הגעה לבשלות

עוזי כץ, מנכ"ל DAI טלקום ושותף בחברה, מציין כי השוק הסלולרי כיום הוא במצב של ערב הגעה לבשלות, המאפשרת כניסה לפעילות בתחום הסחר והקמעונות. לדבריו, החברות הסלולריות שולטות היום באופן בלעדי בשוק ציוד הקצה - באספקה, בשיווק, בשירות ובתחזוקה. החברות מעסיקות לשם כך כ-300 איש בכל חברה, ובסך הכל כ-1,000 איש.

מצב זה יוצר כפילות, לדבריו, ומכביד על פעילות החברות הן בהיבט הלוגיסטי והן בהיבט העסקי. כל מפעיל מוציא, לדבריו, כ-15-20 מיליון דולר במאמצי שיווק.

היום, אומר כץ, המערכת היא מאוד לא יעילה מבחינת המפעילים הסלולריים. הוא מציין כי בשוק שצמח בכ-30% וכעת חווה ירידה בקצב הצמיחה לכ-10% - החשיבות בהתייעלות גוברת. עוד מציין כץ כי פלאפון לבדה הוציאה על ציוד קצה כ-250 מיליון דולר ועל כן אין לו ספק שחברות הסלולר יבטלו את הכפילות הקיימת בשוק היום.

בפועלים השקעות מציינים כי הכניסה לשוק תיעשה תוך שיתוף פעולה מלא עם החברות הסלולריות ותענה על צורכיהן של החברות הסלולריות המבקשות להוריד את נטל הסבסוד, השיווק והשירות מעליהן.

כמו כן, לדברי כץ, הפעילות תענה על על צורכי הלקוחות, שיזכו לשוק עם תחרות משוכללת שתגוון את ציוד הקצה, תוריד מחירים ותשביח את השירות. היום, מציין כץ, אריקסון משווקת 15 מוצרים בזמן נתון ולישראל מגיעים 2 דגמים בלבד.

השקת מכשירי יונדאי

"בכוונתנו לנהל מאגר מידע על הלקוחות במקביל לזה הנאגר אצל המפעילות הסלולריות. כך נוכל לשרת טוב יותר את הלקוח ולהתאים לו את המכשיר האישי, ונגיע לנירמול השוק. כיום סובל השוק מחוסר ניצול הזדמניות וזה עולה למפעילים הרבה מאוד כסף.

"כעת יגבר הביקוש לציוד קצה והשוק יהפוך לשוק נורמלי הנשען על היצעים וביקושים. השוק, שכיום לקוח מחליף בו מכשיר אחת לשנתיים, ישתנה באופן משמעותי", אומר כץ.

הפעילות הראשונה של פועלים השקעות בתחום זה תהיה השקתם של מכשירי יונדאי ברשת ה-CDMA של פלאפון. ההסכם מול פלאפון הוא בהיקף של 25 אלף מכשירים בשלב ראשון. בחברה מציינים כי למרות שמכשירי הקצה ברשת ה-CDMA יקרים יותר בהשוואה לאלה ברשת ה-GSM, הרי שעדיין כמשווק רביעי של פלאפון, מדובר בהכנסה של כ-50 מיליון דולר בשנה רק משיתוף הפעולה עם פלאפון.

כמו כן, בידי החברה הזכיון לשיווקם של מכשירים מתוצרת סוני-אריקסון בארץ על תשתית ה-GSM וה-TDMA - פעילות אשר תחל בחודשים הקרובים.

DAI טלקום, שנוסדה ביוני 2000, תשווק לראשונה בישראל את המכשירים מתוצרת הקונצרן הקוריאני יונדאי תחת המותג "מיני מקס". תאגיד יונדאי הוא אחד התאגידים המובילים בעולם בתחום הסחר.

בשיווק המיני מקס יושם הדגש על היותו פריט אופנתי ועל המיצוב שלו ופחות על הפונקציונליות שבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully