וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עולה ב-0.5%

טל לוי

28.1.2007 / 15:23

אפריקה מזנקת ב-5.5% לאחר שלבייב העריך כי המניה תכפיל את שווייה השנה. טבע עולה ב-1.8% ומדד הנדל"ן מוסיף 1.8%

עליות שערים נרשמות בשעה זו בבורסת תל אביב: מדד המעו"ף מוסיף 0.4% וכך גם מדד ת"א 100. בכך קובעים המדדים שיא, לאחר שהוסיפו יותר מ-1% בשבוע שעבר. מחזורי המסחר מסתכמים ב-900 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט הסתיים ביום שישי ביציבות, אולם בסך הכל ירדו המדדים בשבוע האחרון: מדד נאסד"ק עלה ביום שישי ב-0.1%, אולם ירד בשבוע כולו ב-0.7%. מדד דאו ג'ונס איבד 0.1% ביום שישי, אולם השלים ירידה שבועית של 0.6%. מדד S&P 500 נחלש בסוף השבוע ב-0.1% וירד בשבוע כולו ב-0.6%.

נתוני ייצור ובנייה טובים מהצפוי העידו כי הבנק הפדרלי המרכזי לא יידרש בקרוב להפחית את הריבית בארה"ב במטרה לאושש את הכלכלה המקומית. ריבית גבוהה ו"מובטחת" אינה מועילה לשוק המניות בדרך כלל, כיוון שתושבים רבים מעדיפים לסגור את הכסף בפיקדון בנקאי נטול סיכון אשר מציע ריבית נאה, ולא להשקיע באפיקים אחרים.

מנגד, חזרו מחירי האנרגיה לעלות לאחר תקופה לא קצרה בה ירד מחיר הנפט מתחת לרמה של 50 דולר לחבית. בשבוע האחרון הוסיף מחיר הנפט 3.8%, ומחירו נסגר על מעט יותר מ-55 דולר לחבית. העלייה התרחשה על רקע תחזיות לביקוש מוגבר לנפט להסקה בארה"ב בשל מזג האוויר הקר, ולקראת הקיצוץ הצפוי בתפוקת ארגון אופ"ק (ארגון המדינות המייצרות נפט) בשבוע הבא.

ביום שני הקרוב יודיע בנק ישראל מה תהיה הריבית במשק לאחר שנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ישוב מהוועידה בדאבוס. כרגע, עומדת הריבית במשק על 4.5% לעומת ריבית של 5.25% הנהוגה בארה"ב. בבנק ישראל קיימת מחלוקת האם להוריד את הריבית ב-0.25% נוספים או להותירה כפי שהיא. ההערכה היא כי קיים רוב לא גדול לאלה התומכים בהורדת הריבית ב-0.25% - הורדה שתיצור הפרש חסר תקדים של 1% בין הריבית בישראל לארה"ב.

מדד מניות הנדל"ן מוסיף 1.8%. חברת הנדל"ן אפריקה ישראל מזנקת ב-5.5% במחזור הגבוה בבורסה. בעל השליטה באפריקה, לב לבייב, העריך בראיון בלעדי ל-TheMarker כי שווייה של אפריקה ישראל יגיע בסוף השנה לכ-7 מיליארד דולר. המשמעות המעשית היא כי לבייב מצפה שהמניה תוסיף עוד 100% לערכה, וזאת לאחר שכבר הוסיפה שיעור דומה ב-2006. מנועי הצמיחה של אפריקה הם הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה וכן כוונתו של לבייב להנפיק את עסקי הנדל"ן של החברה במזרח אירופה וברוסיה בבורסה בלונדון, לפי שווי של כמה מיליארדי דולרים.

טבע, שפתחה בפער חיובי של 1%, מוסיפה 1.8%. פסיקה של בית משפט בקנדה בנוגע לפטנט של פייזר על הליפיטור, עשויה לסלול את הדרך להשקה מוקדמת מהצפוי של גירסה גנרית לתרופה הפופולרית להפחתת כולסטרול. בדצמבר 2006 הפסידה טבע בקרב מול פייזר, כשבית משפט פדרלי בטורונטו הוציא צו מניעה שאוסר על חברת נובופארם, חברה בת בבעלותה המלאה של טבע, לשווק גירסה גנרית של הליפיטור.

כימיקלים לישראל מוסיפה 1.3%. יצרנית הדשנים הקנדית פוטאש, המחזיקה ב-10% מכי"ל ואשר נחשבת למנהיגת מחירים בשוק האשלג, סיכמה ביום חמישי רבעון מצוין עם עלייה של 10% בהכנסות ל-1.02 מיליארד דולר וזינוק של 59% ברווח הנקי ל-186 מיליון דולר, או 1.74 דולר למניה.

ירידות נרשמות במניות הבנקים הגדולים, כאשר מניית הפועלים מאבדת 0.6% ולאומי יורדת 0.6%. בנק הפועלים צפה לפני שלושה שבועות כי יסיים את 2007 בתשואה של 16% על ההון. התחזיות הצליחו להפתיע את בית ההשקעות פריזמה, שמשדרג את תשואת ההון שהבנק יציג ל-14% לעומת 13.3% בתחזית קודמת. בבית ההשקעות מעריכים כי הבנק צפוי להציג ירידה בתשואה להון מפעולות רגילות בשנת 2007, ומתקשים להצדיק לו תמחור גבוה יותר.

אלווריון מוסיפה 4.6% לאחר שזכתה ל-2 המלצות: הראשונה, ביום שישי, בה העלה בית ההשקעות CIBC את המלצתו למניה ל"תשואת יתר ענפית", וצירף לה מחיר יעד של 8 דולרים - מחיר הגבוה ב-29% מהמחיר בו חתמה אלווריון אתמול את המסחר בנאסד"ק. ב-RBC חזרו על המלצת "תשואת שוק ספקולטיווית", וצירפו למניה מחיר יעד של 10 דולר.

איזי אנרגיה הקטנה מוסיפה 9.5%. איזי הודיעה כי חתמה על הסכם עקרונות לרכישת מקבץ בן 26 תחנות דלק וחנויות נוחות, תמורת כ-24 מיליון דולר. בנוסף, תרכוש החברה את המלאי שברשות התחנות והחנויות הנרכשות. היקף ההכנסות השנתי של המקבץ הנרכש מגיע לכ-87 מיליון דולר, והוא מייצג, בין היתר, מכירות של כ-100 מיליון ליטרים דלק ומוצריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully