וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes תקבל רישיון לשירותי טלפון על גבי האינטרנט

ערן גבאי

28.1.2007 / 12:22

כך מעריכים מעורבים בקביעת המדיניות ובכירים בבזק. משרד התקשורת: הנושא עדיין בבדיקה

הפתעה: דווקא חברת הלוויין yes צפויה לקבל את הרישיון לאספקת שירותי VOB - טלפוניה על גבי פס רחב באמצעות פרוטוקול האינטרנט. כך מעריכים גורמים בכירים המעורבים בהליך קביעת המדיניות.

ההערכה היא שמשרד התקשורת, הצפוי לקבל את ההחלטה בדבר המדיניות בתחום שירותי ה-VOB ככל הנראה לקראת סוף השבוע, לא מתכוון לאפשר לכל החברות הבנות בקבוצת בזק לפעול בתחום ה-VOB. החלטה להעניק את הרישיון ל-yes עשויה לבוא על חשבון החברות בזק בינלאומי ופלאפון.

בחברת הלוויין yes אומרים כי טרם ידוע להם לגבי כל החלטה בנושא. ממשרד התקשורת נמסר כי הנושא נמצא עדיין בבדיקה ובבחינה. בכיר בבזק אישר כי על פי הידוע בחברה, הסיכוי הגבוה ביותר לקבלת רישיון VOB הוא לחברת הלוויין yes.

עבור yes, אם אכן תקבל את הרישיון, מדובר בהחלטה רבת משמעות שתסייע לחברה להגדיר מחדש את התחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. החברה הגישה כבר לפני כמה חודשים את הבקשה למשרד התקשורת לערוך ניסוי שיווקי בשירותי הטלפוניה על גבי האינטרנט (VoIP). ב-yes ניסו כל התקופה האחרונה לבדל עצמם מתוך קבוצת בזק, כדי להגדיל את הסיכוי לקבלת הרישיון. עד כה, ביקשו אישור לניסוי ב-VOB וקיבלו רישיון לניסוי ברק, פרטנר, פלאפון, בזק בינלאומי, קווי זהב ואינטרנט זהב-קווי זהב.

ב-yes טענו בפני משרד התקשורת כי החברה פועלת בשוק בו חברות הכבלים מהוות מונופול מוכרז וכן שהכבלים כבר משווקים חבילות משולבות של טלוויזיה, טלפוניה ואינטרנט, ומבצעות סבסוד צולב בין השירותים.

טלפוניית ה-VOB (גישה רחבת פס) היא טלפוניה קווית ה"רוכבת" על התשתית ועל פרוטוקול האינטרנט, ונחשבת ככזו העשויה להוביל למהפכה אמיתית בצריכת שירותי הטלפוניה הנייחת בישראל. זו הסיבה שבקבוצת בזק מייחסים למדיניות חשיבות מכרעת, ומקווים כי לכל החברות הבנות בקבוצה תינתן האפשרות לפעול בתחום, כך שהפסד הדקות של בזק יעבור בחלקו לחברות הבנות ויישאר בתוך הקבוצה.

מספר דקות השיחה המתנהלות בטלפוניה הקווית של בזק, נשחק בעשרות אחוזים כתוצאה מהתחרות מול חברות הסלולר, ובמהלך השנתיים האחרונות לבדן איבדה החברה הכנסות בהיקף הגבוה מ-350 מיליון שקל.

באופן טבעי, שירותי ה-VOB נתפשים כשירותי הערך המוסף העתידיים של כל ספק אינטרנט, ועל כן בזק בינלאומי אינה יכולה להרשות לעצמה מצב בו היא אינה פועלת בתחום. מנכ"ל החברה, אבי גבאי, קיים לאחרונה מפגש שימוע עם בכירי משרד התקשורת, בו הוא אמר כי אין היגיון או צדק בהקרבת התחרות בתחום האינטרנט והשיחות הבינלאומיות כדי לפתח תחרות בתחום הטלפוניה הקווית, כשגודלם ותרומתם של שני השווקים לרווחת הצרכן זהים. עוד אמר גבאי כי "חברה שלא יהיה לה VOB לא תהיה", וכי אם יימנע מהחברה לפעול בתחום - היא תסבול מנטישת עשרות אלפי מנויים.

גם פלאפון עשויה למצוא עצמה מתחרה בחברות הסלולר הגדולות, כשהן מקבלות רישיון להפעלת שירותי VOB, בעוד שהדבר נמנע ממנה כל עוד החברה האם שלה, בזק, מחזיקה ביותר מ-85% מנתח שוק הטלפוניה הפנים ארצית. במשרד התקשורת עושים מאמץ לסיים את קביעת המדיניות עד סוף השבוע או לכל היותר בתחילת שבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully