וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה: "תחזיות הפועלים יוצרות תחושה לא נוחה"

נתן שבע

28.1.2007 / 12:59

בבית ההשקעות חוזים תשואה של 14% על ההון השנה - 2% פחות מתחזיות הבנק. מציבים למניה המלצת "תשואת שוק"

בנק הפועלים צפה לפני שלושה שבועות כי הוא יסיים את 2007 בתשואה של 16% על ההון. התחזיות הצליחו להפתיע את בית ההשקעות פריזמה שמשדרג את תשואת ההון שהבנק יציג ל-14% (מתחזית קודמת שלו לתשואה של 13.3%). התחזית הצוננת מגיעה מבית ההשקעות, לו חייב הבנק חלק גדול מהתשואה שלו ב-2006, לאחר שמכר לו את קרנות הנאמנות של פקן בתמורה ל-836 מיליון שקל.

"הפערים בין תחזית הבנק לבין התחזית להערכת השווי יוצרים תחושה לא נוחה", כותבים האנליסטים מאיר סלייטר ועמירם ברכה. לשניים, חסרים 360 מיליון שקל בין הרווח שחוזה הבנק, לזה שהם צופים לו ב-2007 - 3.55 מיליארד שקל. סכום זה כולל רווח של 1.02 מיליארד שקל ממכירת קופות הגמל וממכירת 4.2% ממניות כלל ביטוח.

"השפעת הפרמטרים העיקריים (גידול באשראי, שיפור תיק האשראי, גידול בהיקפי המסחר ובתשואות בבורסה לני"ע), אשר תרמו לגידול משמעותי ברווח הבנק בשלוש השנים האחרונות, קטנה משמעותית בשנים הבאות. מנועי הצמיחה העתידיים - הפעילות הבינ"ל, הייעוץ הפנסיוני והעלאת עמלות - לא צפויים לתרום באופן משמעותי לשורת הרווח בטווח הקצר, או לוטים בערפל מבחינת יישום", מתלבטים בפריזמה.

בבית ההשקעות מעריכים כי הבנק צפוי להציג ירידה בתשואה להון מפעולות רגילות בשנת 2007, ומתקשים להצדיק לו תמחור גבוה יותר. בפריזמה מותירים למניה "תשואת שוק" במחיר יעד של 22.8 שקל ? 13% מעל מחירה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully