וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: מבני תעשייה צפויה לתקן כלפי מטה את העליות הטכניות שרשמה על רקע כניסתה למעו"ף

אילן מוסנאים

20.8.2001 / 11:19

מותיר למניה המלצת "החזק" וקובע מחיר יעד של 5.7 ש' - נמוך בכ-5% מהמחיר בבורסה; המניה טיפסה מיוני ב-25%; הרווח ב-2001 יהיה נמוך ב-15.5% מהרווח ב-2000

האנליסט שי קמין מיחידת המחקר של בנק הפועלים מותיר המלצת "החזק" למניית מבני תעשייה , שבשליטת איש העסקים אליעזר פישמן, ומעלה במעט את מחיר היעד מ-5.6 שקלים ל-5.7 שקלים.

המלצה זו היא חריגה למדי בנוף האנליסטי המקומי, כאשר מחיר היעד בו נוקב קמין נמוך בשיעור של 5% מהמחיר של 6 שקלים בו עמדה המניה לפני פתיחת המסחר הבוקר.

בבנק מזכירים כי המניה טיפסה מאז יוני בכ-25% על רקע רכישות מצד קרנות אינדקס בשל כניסתה למדד המעו"ף. לדברי קמין, לנוכח המכפיל של 31 בו נסחרת המניה, היא צפויה, כאשר רכישות המוסדיים ייחלשו, לעבור תיקון טכני שיחזיר אותה אל מכפיל מכירות עתידי של 24.

בבנק הפועלים מציינים, כי דו"חותיה של מבני תעשייה ברבעון השני מצביעים על שיפור בהכנסות המצרפיות שלה, אך בהיעדר הכנסות מימון מהן נהנתה בעבר מוביל הגידול בהוצאות מימון לשחיקת הרווח הנקי. קמין מציין כי הסעיף היה עשוי להיות הרבה יותר כואב, אלמלא העבירה החברה חלק ניכר מתיק ניירות הערך שלה מהשקעות זמן קצר במאזן (הרשומות במחירים שוטפים) להשקעות לזמן ארוך (הרשומות במחירי עלות ואינן משפיעות באופן שוטף על דו"ח הרווח והפסד).

גיוסי האג"חים יאפשרו לחברה להוזיל את עלויות המימון

עוד מציין קמין כי החברה מבצעת סדרה של מהלכים שמטרתם לצמצם את נטל החוב השוטף, באמצעות הארכת המח"מ (משך חיים ממוצע) על הלוואותיה תוך מחזור החוב, בריביות נמוכות יותר. במסגרת זו הצליחה החברה לגייס במהלך השבועות האחרונים כ-250 מיליון שקל בסדרה של הנפקות פרטיות למשקיעים מוסדיים. בבנק מציינים כי גיוסים אלו יאפשרו לחברה לפרוע אשראי קצר ולהוזיל את עלויות המימון השוטפות שלה.

צעד התייעלות נוסף אותו מבצעת החברה בחודשים האחרונים הוא צמצום של התחלות הבנייה שלה ואסטרטגיה של כניסה לפרויקטים חדשים רק לאחר שהתקבלה התחייבות מוקדמת של שוכרים.

בבנק צופים כי מבני תעשייה תסיים את שנת 2001 עם רווח נקי של 55.1 מיליון שקל במחזור מכירות של 249.8 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח של 64.3 מיליון שקל ומכירות של 229.2 מיליון שקל ב-2000. קמין, חוזה כי הכנסות החברה ימשיכו לצמוח גם ב-2002, ויסתכמו ב-272.2 מיליון שקל, ויניבו לה רווח של 72.4 מיליון שקל.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully