וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז ההשקעות בתמ"ס אישר 18 תוכניות השקעה בחברות היי-טק וביו-טק בהיקף של כ-17 מיליון דולר

צורי דאר

20.8.2001 / 18:11

מתוך 23 תוכניות השקעה בהיקף כולל של 23 מיליון דולר; תכניות אלו אמורות ליצור כ-370 מקומות עבודה חדשים

מינהלת מרכז ההשקעות במשרד התעשייה והמסחר, אישרה בישיבתה השבועית 22 תוכניות השקעה להקמת מפעלים חדשים בהיקף ההשקעה כולל של כ-23 מיליון דולר. מתוך סכום זה כ-17 מיליון דולר יושקעו בחברות טכנולוגיה וביוטכנולוגיה. תכניות אלו אמורות ליצור כ-370 מקומות עבודה חדשים.

- ברמת חובב אושרה הקמת מפעל נובטייד בהיקף ההשקעה של 1.7 מיליון דולר. נובטייד היא חברת ביוטכנולוגיה המהווה שותפות בין טבע לבין תמ"י מכון למחקר ופיתוח (כי"ל). המפעל החדש ייצר פפטידים המשמשים כחומרים לתרופות.

- בירושלים אושרה הקמת מרכז תכנון לפיתוח של חברת רקיע בהיקף השקעה של 1.8 מיליון דולר. החברה, שהיא חברה בת של רקיע נטוורקס האמריקאית, תעסוק בפיתוח מערכות תקשורת אל-חוטיות מבוססות אופטיקה המאפשרות העברת כמות גדולה של מידע (דטה, וידיאו, אודיו).

- ביקנעם עלית אושרה הקמת מפעל WAVE I P בהיקף ההשקעה של 718 אלף דולר. החברה, שהיא חברה בת של WAVE I P INC האמריקאית, עוסקת בפיתוח וייצור של מערכות שידור וקליטה לתקשורת אלחוטית רחבת פס.

- ביקנעם עלית אושרה הקמת מפעל הול אופטיק בהיקף ההשקעה של 2 מיליון דולר. החברה מפתחת מכלולים בתחום התקשורת, מתגים בנפחים גדולים ברשתות תקשורת אופטיות וכרטיסים להתממשקות עם כרטיסי רשת.

- ביקנעם עלית אושרה הקמת מרכז תכנון של חברת פיירמדיה. החברה, שהיא חברה בת של FIRE MEDIA COMM האמריקאית, מפתחת מערכות על גבי רכיב לתקשורת אלחוטית להעברת אותות וידיאו ואודיו ונתונים.

- בירושלים אושרה הקמת מפעל סינטק בהיקף ההשקעה של 210 אלף דולר. החברה עוסקת בפיתוח תוכנה לניהול רשתות ותחנות טלוויזיה. - בירושלים אושרה הקמת מרכז תכנון של חברת נומדיק בהיקף ההשקעה של 665 אלף דולר. החברה הינה החברה הבת של LLC NMIQ האמריקאית ומעסיקה כעת 65 עובדים. החברה עוסקת בפיתוח פלטפורמות וכלים שונים המיועדים למכשירים בתקשורת אל-חוטית (PDA, טלפון סלולרי) לצורך העברת שירותים שונים.

לכל החברות האמורות תעניק המדינה 10 שנות פטור מלא ממס חברות.

כמו כן, ביקנעם עלית אושרה הקמת מרכז לפיתוח שבבים לתקשורת של חברת אייסי4אייסי בהיקף ההשקעה של כ-2.5 מיליון דולר. השתתפות המדינה בתוכנית תהיה בשיעור של 24% מענק. החברה עוסקת בפיתוח רכיבי תקשורת בתחום פרוטוקולי תקשורת אינטרנט.

- בקטורה אושרה הקמת מפעל אלגא בהיקף ההשקעה של 2.6 מיליון דולר. השתתפות המדינה בתוכנית תהיה בשיעור של 24% מענק. החברה רכשה ידע להפקת חומר ביולוגי בשם אקסטקסנטין מאוניברסיטת בן-גוריון ומדרשת שדה בוקר. החומר מופק מאצות ים ומשמש כתוסף מזון לבעלי חיים. המפעל עתיד להעסיק 9 עובדים.

- בבית שמש אושרה הקמת מפעל סול-ג'ל בהשקעה של 1.7 מיליון דולר. המדינה תעניק לחברה 6 שנות פטור מלא ממס חברות ועוד שנה של מס מופחת. החברה רכשה את הטכנולוגיה לייצור מסנני קרינה בתחום הקוסמטיקה ודרמטולוגיה שפותחה באוניברסיטה העברית.

- ברחובות אושרה הקמת מפעל חדש של חברת קומפיוג'ן בהיקף השקעה של 900 אלף דולר. החברה מתמחה בפיתוח בתוכנות למיפוי של הרצף הגנטי באדם ובצומח.

- בפתח תקווה אושרה הקמת חברת גלוקון מדיקל בהיקף ההשקעה של 206 אלף דולר. החברה הינה החברה הבת של חברת גלוקון האמריקאית והיא מפתחת טכנולוגיה המשלבת בין טכנולוגיית אור ואקוסטיקה. המוצר הוא יחידה למדידת רמת הגלוקוז בדם בשיטה לא פולשנית.

- בתל אביב אושרה הקמת מפעל אקסרה בהיקף השקעה של 580 אלף דולר. החברה עוסקת בפיתוח וייצור רכזות המיועדות לספקי שירותי תקשורת קיימים וחדשים.

- בהרצליה אושרה הקמת מרכז תכנון של חברת ברודקום בהיקף ההשקעה של 100 אלף דולר. החברה נמצאת בבעלות של חברת ברודקום קורפ האמריקאית אשר רכשה בינואר 2001 את הנכסים והתחייבויות של חברת ויז'נטק והכניסה את פעילותה לתוך ברודקום ישראל.

- ברמת גן אושרה הקמת מרכז תכנון של יו.סי אנד גו בהיקף ההשקעה של 273 אלף דולר. החברה היא חברה בת של חברת UCNGO האמריקאית ומעסיקה כעת 12 עובדים. החברה מפתחת תוכנה לעיבוד ושיפור גרפיקה ותמונות באופן שניתן להעבירם בצורה משופרת על גבי רשתות תקשורת אל-חוטיות, החל מדור הסלולר הקיים.

- בתל אביב אושרה הקמת מפעל לט מי נו בהיקף ההשקעה של 85 אלף דולר. החברה מפתחת פלטפורמה המאפשרת העברת מידע בצורה מדויקת לפי פרופיל ספציפי אל לקוח הספציפי.

- ברמת גן אושרה הקמת מפעל צ'אנל סטורם בהיקף ההשקעה של 170 אלף דולר. החברה מפתחת ומייצרת תוכנה לעריכה בזמן אמת של וידיאו ואודיו, תמונות וכתובות לשם הפקה ושידור ברשת האינטרנט.

- בהוד השרון אושרה הקמת מרכז תכנון של חברת באובב. החברה הינה החברה הבת של חברת BAOBAB האמריקאית והיא מפתחת תוכנה בתחום ניהול דיאלוג בין משתמש סופי לבין מערכות ארגוניות בתחומים מוגדרים מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully