וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף סיים ללא שינוי

טל לוי

29.1.2007 / 18:04

אפריקה ירדה ב-1.2% לאחר זינוק של 8.1% אתמול. שטראוס עלית איבדה 2.2%. ודסק"ש עלתה ב-0.1%

הבורסה של תל אביב פתחה את יום המסחר השני השבוע כשהמדדים ברמת שיא. למרות הפיגוע שהתרחש הבוקר במאפייה באילת, בו נהרגו שלושה בני אדם, סיים מדד המעו"ף ללא שינוי ברמה של 953.81 נקודות ומדד ת"א 100 איבד 0.1% וננעל ב-959.62 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.35 מיליארד שקל. שני המדדים הוסיפו יותר מ-1% בשבוע שעבר ועוד 0.8% אתמול.

המסחר מתנהל היום גם על רקע ההמתנה להודעת בנק ישראל בנוגע לגובה הריבית במשק. ההודעה תינתן רק ב-18:30. כיום, עומדת הריבית בישראל על 4.5% לעומת ריבית של 5.25% בארה"ב. הורדה נוספת של הריבית תפתח פער היסטורי של 1% לטובת הריבית האמריקאית. ריבית נמוכה חביבה על המשקיעים כיוון שהציבור נוהר לאפיקי השקעה אחרים (מניות ואיגרות חוב, למשל), לאחר שהפיקדון הבנקאי שוב אינו מספק לו ריבית גבוהה, אם כי נטולת סיכון.


מניית אפריקה ישראל, ריכזה את המחזור השני בשוק ואיבדה 1.2%. אתמול זינקה המניה ב-8.1% ובכך הוסיפה לערכה יותר ממיליארד שקל. העליות באו לאחר שבעל השליטה באפריקה, לב לבייב, העריך בראיון בלעדי ל-TheMarker כי שווייה של אפריקה ישראל יגיע בסוף השנה לכ-7 מיליארד דולר. המשמעות המעשית היא כי לבייב מצפה שהמניה תוסיף עוד 100% לערכה, לאחר שכבר הוסיפה שיעור דומה ב-2006.

מנועי הצמיחה של אפריקה הם הנדל"ן שלה ברוסיה וכן כוונתו של לבייב להנפיק את עסקי הנדל"ן של החברה במזרח אירופה וברוסיה בבורסה בלונדון לפי שווי של כמה מיליארדי דולרים. רשות ניירות ערך פנתה אתמול בערב ללבייב וביקשה ממנו הבהרות בנוגע לדבריו. משמעות הדרישה היא למעשה בקשה של הרשות להבין האם יש ללבייב מידע קונקרטי, ממנו הוא מסיק שהחברה תכפיל את שווייה בשנה הקרובה או שהצהרותיו מתבססות על האופטימיות שלו ועל חיבתו לחברה שבבעלותו. הבוקר אמר לבייב כי ההערכה שסיפק היא בגדר "יעד ראוי, חזון, שאיפה ומטרה".

מניה נוספת שממשיכה לרכז עניין מאז תחילת 2007 היא טבע, אשר הוסיפה 0.1% במחזור הגבוה בבורסה - 88 מיליון שקל. בסוף השבוע נודע כי פסיקה של בית משפט בקנדה בנוגע לפטנט של פייזר על ליפיטור, עשויה לסלול את הדרך להשקה מוקדמת מהצפוי של גירסה גנרית לתרופה הפופולרית להפחתת כולסטרול. בדצמבר 2006 הפסידה טבע בקרב מול פייזר, כשבית משפט פדרלי בטורונטו הוציא צו מניעה האוסר על חברת נובופארם, חברה בת בבעלותה המלאה של טבע, לשווק גירסה גנרית של ליפיטור.

מגמה שלילית נרשמה במניות שני הבנקים הגדולים: מניית בנק הפועלים איבדה 0.4% ומניית לאומי ירדה ב-0.7%.

דיסקונט השקעות הוסיפה 0.1%. דסק"ש, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, הזהירה כי תרשום הפסד (הוצאה) של 19-17 מיליון שקל, שייכלל במסגרת חלק דסק"ש בתוצאות של חברות מוחזקות. זאת, כתוצאה מאזהרת הרווח של מכתשים אגן. אין מדובר בהפסד כולל של החברה ברבעון. הפסד זה יירשם רק בגין הפסדיה הצפויים של מכתשים, המשווקת חומרי הדברה גנריים בענף החקלאות. חברת התקשורת GVT פירסמה טיוטת תשקיף להנפקת חברה בת בבעלות מלאה בברזיל. דסק"ש, ואי.די.בי פיתוח מחזיקות במשותף בכ-16.5% בחברה, ופיתוח צופה רווח של 170-105 מיליון שקל, חלקו ינבע מרווח הון של 60 עד 100 מיליון שקל שתרשום דסק"ש. אי.די.בי פיתוח הוסיפה 0.5%.

אלביט הדמיה, שהכפילה את שווייה בשנה האחרונה, הוסיפה 2.7%. בכלל פיננסים בטוחה קבעו את מחיר היעד למניה במחיר הגבוה בכ-18% ממחיר בשוק. "כניסתה של החברה לפרויקטים בהודו לא באה לידי ביטוי כיום בשווי השוק של החברה, והם צפויים להביא לתוספת ערך משמעותית בעתיד", כתב האנליסט יובל בן זאב מבטוחה.

שטראוס עלית איבדה 2.2%. הבוקר הודיעה החברה כי לאחר שנתיים של עבודה, וארבע שנים לאחר המיזוג בין שטראוס ועלית,ימשחק השם "עלית" והקבוצה תקרא מעתה ואילך "שטראוס גרופ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully