וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניים משלמים יותר

אביבית שיין

29.1.2007 / 9:14

ב-HOT הולכים לקראת הלקוח - בתנאי שהוא לא זקן, עולה חדש או סתם עני

מן הידועות היא שעניים משלמים יותר. גם ב-HOT, הטלוויזיה בכבלים, מכירים את האמרה: החברה מפעילה מדיניות מיוחדת כלפי מי שלא מחזיקים כרטיס אשראי. חברתה של א' פנתה אלינו למדור. היא סיפרה שא', בת 65, עוברת לגור בדיור מוגן ומעוניינת להתחבר לכבלים. היא יצרה קשר עם HOT, אך מכיוון שאין לה כרטיס אשראי הודיעו לה מ-HOT שישלחו נציג לבנק כדי שיחתים בשבילה את הבנק על הוראת קבע מהחשבון שלה. נשמע נחמד מאוד, אך תמורת השירות עליה לשלם 200 שקל. כשא' אמרה שהיא תשמח ללכת לבנק בעצמה, הודיעו לה ב-HOT שאין אפשרות כזו. רק נציג שלהם יכול ללכת לבנק ולכן אינה יכולה להיות פטורה מהתשלום.

חברתה של א' כתבה לנו: "מכיוון שחברתי חיה על קצבת הבטחת הכנסה ואינה משתכרת מעבר לכך, היא בקשה לחסוך לעצמה את ההוצאה. שאלתי היא האם חברת HOT רשאית ויכולה לעשות כבשלה גם ברצונו של מנוי להתחבר? ובחשבונו?"

פנינו ל-HOT. תגובת החברה לא איחרה להגיע: "עם קבלת הפנייה יצרנו קשר עם הלקוחה והעניין טופל לשביעות רצונה. התנצלנו בפני הגברת ואנו מקווים כי היא תמשיך ליהנות משירותי החברה".

שמחנו לשמוע שהכל נפתר, ומכיוון ש-HOT לא פירטו את אופן הטיפול, התקשרנו לא' כדי לשמוע ממנה אם היא מרוצה. ואולם א' לא היתה מרוצה כלל. הסתבר שבסופו של דבר הלכה בעצמה לבנק כדי לחתום על הוראת הקבע, אך את 200 השקלים גבו ממנה בכל זאת.

מופתעים חזרנו ל-HOT וביקשנו לברר מה קרה - הרי א' כלל לא מרוצה. הפעם בחרו ב-HOT שלא להגיב למקרה הספציפי. תחת זאת מסרו לנו שתי גרסאות שונות המסבירות את התשלום בגובה 200 שקל: בתחילה הסבירו שמדובר בתשלום על השירות של הוט בהחתמת הוראת הקבע בבנק. בהמשך, הסבירו שמדובר בעמלה לבנק הדואר. מכיוון שלא הבנו איך בנק הדואר קשור להוראת קבע מול הבנק, ביקשנו הבהרה, ואז סיפרו לנו ב-HOT שמדובר בדמי התקנה.

אם כך, מדוע דמי ההתקנה האלה לא נגבים גם מבעלי כרטיס אשראי? לדברי HOT, "מדובר בהטבה למשלמים באמצעות כרטיס אשראי". כלומר, מי שאינו גר בדיור מוגן, אינו עולה חדש, או סתם עומד בקריטריונים של הבנק לקבל כרטיס אשראי, זוכה בהנחה נחמדה של 200 שקל על התקנה HOT מציגים את האפשרות שנציג מטעמה יילך לבנק כ"שירות ללקוח, בניגוד למרבית החברות במשק... במטרה למנוע טרחה מיותרת ללקוח. זו אפשרות שאנחנו נותנים. אם הלקוח רוצה ללכת לבד, הוא יכול ללכת לבד".

המחיר המיוחד שמקבלים אלה שאין ברשותם כרטיס אשראי לא כתוב במחיר החבילה ולא מצוין באותיות הקטנות. ואולם כאשר נכנסים לתקנון החבילה ניתן למצוא סעיף המציין כי מי שמשלם בהוראת קבע ישלם בנוסף 199 שקל על ההתקנה.

זאב פרידמן, היועץ המשפטי של המועצה הישראלית לצרכנות, מוסר: "פרסום של מחיר שיש לו הסתייגויות שאינן מפורטות בסמוך לו מעלה חשש שצרכנים יטעו בו, ולכן, חובה על נציג המחיר לציין באופן מפורש את ההסתייגויות או לפחות לשים הפניה ברורה ובולטת למניעת מצב שבו יגלה הצרכן רק בדיעבד כי הוא מחויב בתשלומים נוספים. בנוסף, לעמדת המועצה לא ראוי ליצור הבחנה בין אנשים שמחזיקים כרטיסי אשראי לאלו שאינם מחזיקים כרטיסי אשראי ובמיוחד כשייתכן שהסיבה לכך נובעת מאי יכולת כלכלית".

ב-HOT טוענים שהם לא החברה היחידה שעושה זאת. אנחנו נבדוק ונעדכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully