וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרדיו הדיגיטלי יעלה לאוויר רק ב-2009

ערן גבאי

29.1.2007 / 13:33

דידי לחמן מסר: הארכת זכיונות הרדיו האזורי ללא מכרז - לא תעמוד בבג"צ

אומנות בזבוז הזמן: הרדיו הדיגיטלי בישראל יחל לשדר רק ב-2009, והמכרז לבחירת מפעיל לתשתית הרדיו הדיגיטלי יתבצע רק ברבעון הרביעי של 2007 - עיכוב של כשנה וחצי מהמועד המקורי שנקבע. כך העריך היום אגף התקציבים באוצר, במסגרת דיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת.

במשך כל החודשים האחרונים היו משרדי התקשורת והאוצר חלוקים ביניהם בכל הקשור לכתב הזיכיון החדש למפעיל התשתית לרדיו הדיגיטלי, והמכרז התעכב. מועד המכרז, שאמור היה להתקיים במקור במאי 2006, נדחה לנובמבר 2006, וכעת הוא שוב נדחה לרבעון הרביעי של 2007. חשיבותו של המכרז גבוהה, שכן מדובר בהקמת תשתית תקשורת נוספת בישראל, לצד זו של בזק, הכבלים והסלולר.

בדיון בוועדה, שעסק בהארכת זכיונות תחנות הרדיו האזורי ללא מכרז, אמרו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דווידה לחמן מסר, והיועצת המשפטית של משרד התקשורת, נגה רובינשטיין, כי הצעת החוק לא תעמוד בבג"צ. בוועדה מנסים כעת להגיע לפשרה בעניין הארכת זכיונות תחנות הרדיו האזורי.

אתמול פורסם ב-TheMarker מכתב שכתבה התנועה לאיכות השלטון לחברי הכנסת בוועדה, בדרישה שלא לקבל את הצעת החוק להאריך את זכיונות תחנות הרדיו ללא מכרז. "שינוי החוק ומתן אפשרות לרשות השנייה להאריך את זכיונות הרדיו האזורי ללא מכרז, יגרום לציבור עוול קשה. אין זה ראוי להשאיר את השליטה במשאבים בידיים פרטיות במשך 16 שנה ללא מכרז, כשמתן הארכה נוספת יאפשר הכפלה דה פקטו של תקופת הזיכיון המקורית ללא מכרז. קבלת הצעת החוק תאפשר מתן טובת הנאה משמעותית לגוף פרטי, תוך פגיעה בגופים אחרים המבקשים לקבל הזדמנות להתחרות על משאב מוגבל", נכתב על ידי התנועה לאיכות השלטון.

גורמים שמלווים מיולי 2006 את התהליך שסובב את הצעת החוק, מדברים על תחושה קשה ועל לחצים שמופעלים כדי למנוע את קיומם של המכרזים, ולהעניק הארכת זיכיון נוספת לתחנות הרדיו האזוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully