וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: המיזוג עם סלסה הוכח כצעד חיוני עבור נור בהתמודדות עם תנאי השוק והמתחרות

נטע יעקבי

20.8.2001 / 20:51

הסינרגיה בין שתי החברות הגדילה באופן משמעותי את סל המוצרים של החברה והרחיב את חדירתה לשווקים נוספים; למרות זאת, לא צופים חזרה לקצבי הצמיחה הקודמים בשנתיים הקרובות

"רכישת סלסה על ידי נור הייתה צעד חיוני עבורה' והיא מסייעת לה להתמודד עם תנאי השוק ועם מתחרותיה", כך אומרים היום ביחידת המחקר של בנק הפועלים. הסינרגיה עם סלסה היא כמעט מושלמת ומרחיבה באופן משמעותי את סל המוצרים של נור, כותרת האנליסטית רחלי גרשון.

נור מקרופרינטרס מייצרת מדפסות דיגיטליות בפורמט רחב ובפורמט ענק. רכישתה של סלסה מאפשרת לחברה להציע פתרונות הן ללקוחות ה-High-End (באמצעות מוצריה של נור ה"מקורית") והן ללקוחות ה-Low-End (באמצעות מוצריה של סלסה). כמו כן, המיזוג שיפר את הפרישה הגיאוגרפית ואת יכולות ההפצה של החברה ? נור המקורית היתה חזקה יותר בשוק האירופי והצפון אמריקאי, ואילו סלסה התמקדה יותר במדינות המתפתחות.

מכיוון שהמיזוג עם סלסה בוצע רק ברבעון השלישי בשנה שעברה, לא ביצעו בבנק הפועלים השוואה בין תוצאות הרבעון האחרון לרבעון אשתקד. ואולם, הם סיפקו תחזית שנתית, לפיה ההכנסות יסתכמו ב-126 מיליון דולר - המצביעים על צמיחה זעירה של 3.3% מהשנה שעברה, רווח נקי של כ-2.4 מיליון דולר, בניכוי הוצאות חד פעמיות של צעדי ההתייעלות בגובה 6.5 מיליון דולר ורווח למניה של 15 סנט. אם כוללים את ההוצאות החד פעמיות, הרי שהחברה תציג הפסד של 3.8 מיליון דולר.

לאחר הרבעון הראשון של השנה, אשר פגע ברצף הכנסות השיא שנהגה החברה להציג מדי רבעון, נקטה נור מספר בצעדי התייעלות אשר אמורים להביא לחיסכון של כ-4 מיליון דולר ב-12 החודשים הקרובים. כמו כן, התאימה את עצמה לתנאי השוק כאשר השיקה תוכנית מימון חדשה ? נורקפיטל - האמורה להקל על לקוחות קיימים ופוטנציאלים לרכוש את מוצרי החברה. התוכנית הושקה עד כה בארה"ב ובכוונת החברה להרחיבה לאזורים גיאוגרפים נוספים.

לדעתה של גרשון, החברה בהחלט פועלת בתחום הנכון. היא מסכימה לקביעתו של מנכ"ל החברה, ארז שחר שאמר לפני כשבועיים, כי שוק פרסום החוץ (OOHA ? Out Of Home Advertising) מאופיין בקצב הצמיחה המהיר ביותר אחרי הפרסום באינטרנט. בנוסף, תנאי השוק המשתנים המכתיבים הדפסת סדרות קצרות יותר ובטווחי זמנים קצרים יותר - העלו את הביקוש למדפסות של נור, המאפשרות בדיוק זאת, בעלות נמוכה יותר משל המדפסות הקונוונציונליות, מדפסות המשי.

נור מצליחה גם לשמור על נתח שוק גבוה בענף זה ומחזיקה ב-41% ממנו, לעומת המתחרות סאטיקס ויז'ן, המחזיקה ב-23% ו-Vutek המחזיקה ב-36% ממנו. מלבד הצלחתה במכירות המדפסות פועלת החברה לשימור הקשר עם לקוחותיה על ידי הזמנות חוזרות של מוצרים מתכלים, בעיקר דיו וחומרי מצע. במהלך הרבעון הצליחה נור לרשום עלייה במשקלם של המוצרים המתכלים שהיא מוכרת והם היוו כ-40% מסך המכירות.

למרות כל הנקודות החיוביות ? ענף בצמיחה, נתח שוק גבוה, נקיטת צעדי התייעלות ? קשה לפעול כנגד כוחות השוק. וכך, החברה מתקשה לחזור בנתיים לקצבי הצמיחה שאיפיינו אותה בעבר. אם ברבעון הראשון עיקר הפגיעה באה מכיוון שוקי צפון אמריקה, הרי שהפעם נבעה החולשה דווקא מהמכירות לאירופה, בעוד שבמכירות לצפון אמריקה חלה התאוששות קלה.

האנליסטית קובעת יעד וצופה כי רק בעוד שנתיים תחזור החברה לקצבים שאיפיינו אותה. בשל כך, היא מותירה המלצת "החזק" ומחיר יעד של 5.2 דולרים, כאשר מחירה ביום פירסום ההמלצה עמד על 5 דולרים. בשעה זו רושמת מניית החברה, הנסחרת בנאסד"ק, ירידה של 2.1% למחיר של 5.6 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully