וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות ציוד הטלקום רשמו עליות; נוקיה עלתה ב-1.4%

עפרה שלו

20.8.2001 / 21:36

UPC ירדה ב-9.8% לאחר שהודיעה כי בכוונתה להנפיק את חטיבת הטלקום, שגרמה לה להפסד ברבעון השני

המסחר באירופה הסתיים במגמה מעורבת: ה-CAC 40 בפאריס והפוטסי בלונדון עלו ב-0.3% לאחר שוול סטריט עברה לעליות. בפרנקפורט הנויר מרקט מאבד 0.7% והדקס יורד ב-0.1%. ענקית התוכנה SAP יורדת ב-2.9%.

עלייה חדה מהצפוי בתפוקה התעשייתית בגוש היורו בחודש יוני. מדיווח של היורו סטאט עולה כי התפוקה התעשייתית עלתה ב-0.6% ביוני, לאחר שירדה במשך שלושה חודשים ברציפות. הנתונים הפתיעו, בעיקר לנוכח התחזיות לירידה של 0.1%.

בשורות טובות למשקיעים של יצרנית השבבים בוקהאם: חברת המחקר CIR פירסמה היום דו"ח, לפיו הביקוש למוצר של החברה - רכיבים זולים לבנייה או שדרוג של רשתות טלקום - עומד להמריא. בוקהאם רשמה ירידה של 0.6%, על רקע מגמה מעורבת במגזר השבבים. קינגסטון צנחה ב-15.25, ARM הולדינגס עלתה ב-6.2%.

במגזר הטלקום נרשמה מגמה מעורבת: בריטיש טלקום ופראנס טלקום רשמו עלייה של 2%, טלפוניקה הספרדית ירדה ב-3.1%. במגזר ציוד הטלקום נרשמו עליות: נוקיה עלתה ב-1.4%, מרקוני ב-2.2%.

לאחר שירדה בקרוב ל-22% בשבוע שחלף, חברת באייר תיקנה מעט בעלייה של 3.9%. באייר החלה לרשום עליות, לאחר ש"הסאנדיי טלגרף" דיווח כי חברת התרופות הבריטית גלקסו סמיתקליין שוקלת לרכוש את חטיבת התרופות של החברה. גלקסו סמיתקליין עלתה ב-1%.

UPC ירדה ב-9.8% לאחר שהודיעה כי בכוונתה להנפיק את חטיבת הטלקום שלה, פריוריטי טלקום, במהלך הרבעון השלישי של השנה. פריוריטי טלקום היתה אחד הגורמים הראשיים להפסד נקי של חצי מיליארד דולר שרשמה UPC ברבעון השני, בגין הפחתת ערך הנכס במאזנה.

WPP, חברת הפרסום השנייה בגודלה בעולם, עלתה ב-0.6% לאחר שהציעה 630 מיליון דולר עבור רכישת חברת טמפוס. היום דיווחה החברה כי הכנסותיה צמחו ב-65% ל-2.88 מיליארד דולר. כמו כן, דיווחה על עלייה של 80% ברווח לפני מס במחצית השנה הראשונה של השנה. החברה רשמה רווח של 357 מיליון דולר, בהתאם לתחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully