וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: רדוור נופלת בכ-10%

עומרי כהן

29.1.2007 / 16:50

סיליקום מזנקת ב-23% בתגובה לדו"חות חזקים. נייס עולה ב-0.2%. אלווריון מוסיפה 2.2%

בוול סטריט נפתח המסחר במגמה עורבת. מדד נאסד"ק יורד ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס עולה ב-0.1%. בקרב המניות הישראליות נופלת רדוור ב-9.5% לאחר שחשפה תוצאות כספיות נמוכות מהצפוי ברבעון הרביעי. סיליקום מזנקת ב-23% בתגובה לצמיחה חזקה בשורה העליונה. נייס עולה ב-0.2% ואלווריון מוסיפה 2.2%.

סקירת טרום מסחר

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על פתיחה ללא שינוי במדדי המניות המובילים, לאחר ירידות של 0.6%-0.7% שרשמו המדדים בשבוע שעבר. מספר נתוני מקרו יפורסמו במהלך השבוע, ובראשם נתוני התמ"ג, הייצור והתעסוקה לסוף 2006. אולם היום לא יפורסמו נתוני מקרו מהותיים, ובהעדרם ייסחרו המניות בהשפעת עונת הדו"חות ועליית התשואות בשוק הסולידי בארה"ב.

נתוני ייצור ובנייה טובים מהצפוי, הביאו להערכות בסוף השבוע כי הבנק הפדרלי המרכזי לא יידרש בקרוב להפחית את הריבית בארה"ב במטרה לאושש את הכלכלה המקומית. התשואות על האג"ח הממשלתיות המשיכו לעלות והעיבו בשל כך על המסחר במניות.

לדברי כלכלני בית ההשקעות לידר שוקי הון, התפרסמו בשבוע שעבר בארה"ב שני אינדיקטורים כלכליים חזקים: עלייה בהזמנות של מוצרי בני קיימא ועלייה במכירות של בתים חדשים. עקב כך, הקטין שוק האג"ח את ההסתברות להורדת ריבית עד אוקטובר ל-50% בלבד והתשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלו ל-4.88%, מ-4.78% שבוע קודם לכן. להערכתם, צפויות התשואות הארוכות להמשיך ולעלות לרמה של 5%.

בקרב הישראליות תיסחר נייס בהשפעת הידיעה שפורסמה הבוקר בעיתון "מעריב", ולפיה היא צפויה לסכם השבוע על רכישת המתחרה וויטנס (סימול: WITS) תמורת כ-820 מיליון דולר בעסקת מזומן ומניות. לדברי מעריב, תבוצע העסקה במחיר של 24.5-25 דולר למניית וויטנס, ולקראתה תצא נייס לגיוס של מאות מיליוני דולרים בהנפקת אג"ח. האנליסט דן הרווארד מדויטשה בנק, ציין כי מדובר במחיר סביר עבור וויטנס.

נייס, כהרגלה, סירבה להתייחס ל"שמועות בשוק", אולם הידיעה כבר מצאה את דרכה לחדרי העסקות בעולם כולו, לאחר שצוטטה על-ידי סוכנות הידיעות בלומברג. בינתיים, הודיעה נייס כי תספק תוכנות הקלטת וידיאו למערכת הטלוויזיה במעגל סגור של שדה התעופה ע"ש רונלד רייגן בוושינגטון בירת ארה"ב.

רדוור סיכמה רבעון חלש נוסף עם תוצאות שהיו נמוכות מתחזיות האנליסטים. רדוור דיווחה ברבעון הרביעי על גידול אפסי של 0.3% ל-21.1 מיליון דולר. הרווח הנקי נחתך ל-110 אלף דולר (1 סנט למניה), לעומת 2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, בשל עלייה בהוצאות התפעול ורישום הוצאות בגין האופציות. ללא ההוצאות על אופציות הרוויחה רדוור 944 אלף דולר (5 סנט למניה).

אופטיבייס דיווחה, כי תספק לחברת הטלקום הלטווית, לטלקום (LATTELECOM), את פתרון ה-IPTV המלא שלה, אשר כולל את מוצר הדגל של החברה MGW5100, וכן מערכת VOD (וידיאו על-פי דרישה), טכנולוגית הצפנה וממירים למשתמש הקצה. במסגרת הפרויקט, פיתחה אופטיבייס גם שרת פרסום המאפשר משלוח פרסומות שונות במקביל למנויים על פי חלוקה לקהלי יעד. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום, אולם על פי הערכות בשוק היא תתרום לאופטיבייס הכנסות של יותר ממיליון דולר.

סיליקום חתמה את הרבעון הרביעי עם הכנסות שיא של 5 מיליון דולר, אשר משקפות גידול של 20% לעומת הרבעון שקדם לו וצמיחה של 60% בהשוואה לרבעון הרביעי ב-2005. על רקע הצמיחה החדה במכירות ולמרות ירידה קלה בשיעורי הרווח הגולמית, הכפילה סיליקום את רווחיה התפעוליים ברבעון הרביעי ל-950 אלף דולר, לעומת 475 אלף דולר ברבעון המקביל. הכנסות ריבית של 70 אלף דולר סייעו להקפיץ את הרווח הנקי ב-125% ל-1.1 מיליון דולר (20 סנט למניה).

אי.סי.טל החליטה לסיים את קשרי העבודה שלה עם משרד המדען הראשי בתמ"ת. החברה תחזיר למדען מענקים בהיקף של 2.8 מיליון דולר ותרשום הוצאה חד פעמית של כך בדו"חות הרבעון הרביעי. בעקבות ההסכם תפסיק אי.סי.טל לשלם תמלוגים ממכירותיה למדען, ובשל כך היא צופה השפעה חיובית על רווחיה ב-2007 ובשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully