וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ה-IPO ממשיך להידלדל: באוגוסט הונפקו 5 חברות ועד אמצע ספטמבר לא צפויות הנפקות נוספות

עפרה שלו

20.8.2001 / 20:54

חברות הטכנולוגיה המעטות שהונפקו לציבור השנה היו רווחיות: סימפלקס ווריסיטי נסחרות ברמות הגבוהות ב-111% ו-92% ממחיר ההנפקה

שוק ה-IPO המשיך להידלדל השנה, באוגוסט הונפקו 5 חברות בלבד. הנפקות ראשונות של חברות במגזר הטכנולוגיה היו מעטות, אך רווחיות. עד אמצע ספטמבר לא צפויות הנפקות נוספות.

מאז תחילת השנה יצאו לשוק רק 62 הנפקות חדשות, ירידה של 82% לעומת 357 הנפקות חדשות בתקופה המקבילה לפני שנה. מנתונים של "IPO Desktop" עולה כי רק באוגוסט של שנת 2000 הונפקו יותר חברות (69) מאשר ב-8 החודשים הראשונים של שנת 2001.

הנפקות טכנולוגיה

מאז תחילת 2001 הונפקו לציבור רק 14 חברות טכנולוגיה, שגייסו יחד 9.8 מיליארד דולר. בשנה שעברה הונפקו לציבור 163 חברות טכנולוגיה, שגייסו 28.7 מיליארד דולר. הנפקות בתחום הטכנולוגיה בכלל, והנפקות בתחום המוליכים למחצה בפרט, היו אומנם מועטות, אך רשמו ביצועים מרשימים.

יצרנית ציוד הבדיקה לשבבים סימפלקס (סימול SPLX) התרוממה ביום הראשון למסחר ב-77% מעל למחיר ההנפקה במאי - הזינוק החד ביותר ביום הראשון למסחר שנרשם השנה. סימפלקס נסחרת כיום ברמות הגבוהות ב-111% ממחיר ההנפקה. את החיתום עבור החברה ביצע בנק ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון.

וריסיטי הישראלית, שגייסה במארס 2001 23 מיליון דולר, זינקה ב-20% ביומה הראשון למסחר וכיום היא נסחרת ברמות הגבוהות ב-92% ממחיר ההנפקה. וריסיטי עוסקת בפיתוח כלי תוכנה המיועדים לבדיקה ואימות של שבבים בשלב התכנון.

ההנפקה הגדולה והמדוברת ביותר השנה היתה זו של חברת הכלכלה הישנה, קראפט. חברת המזון שנפרדה מפיליפ מוריס גייסה ביוני 8.68 מיליארד דולר בהנפקה של 280 מיליון מניות במחיר של 31 דולר למניה. המניה סיימה את יום המסחר הראשון בעלייה קלה למחיר של 31.50 דולר למניה. את פעולות החיתום עבור קראפט ביצעו קרדיט סוויס פירסט בוסטון וסלומון סמית ברני.

חתמים מובילים

בראש רשימת החתמים המובילים בשוק ה-IPO השנה עומד מורגן סטנלי, ששימש חתם ראשי ב-11 הנפקות ראשונות לציבור. סך הגיוסים של בנק ההשקעות עד עתה הוא 10.5 מיליארד דולר, כולל 4.1 מיליארד דולר בהנפקת אגיר (סימול AGRa). קרדיט סוויס פירסט בוסטון, שהשתתף בהנפקה של קראפט, נמצא במקום השני עם 9 הנפקות חדשות וסך גיוסים של 5.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully