וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החשש מאזהרות רווח שולח את המדדים לירידות; סיינה מאבדת 5%

יהודה שויצר

20.8.2001 / 17:12

טויס אר אס עולה ב-6% לאחר שעמדה בתחזיות; אתר הפיננסים GlobalNet Financial.com נוסק ב-16% לאחר ההודעה על רכישתו

אחרי שצנח לרמה של 1,867 נקודות ביום שישי, מתקשה הנאסד"ק להתרומם ונסחר תוך ירידות קלות. גם הערכה אופטימית כי נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, יורה מחר על קיצוץ נוסף של הריבית בארה"ב לא מצליחה להסיר את עננת אזהרות הרווח הרובצת מעל וול סטריט.

מחר יתכנסו ראשי הבנק הפדרלי על מנת לדון במדיניות הריבית בארה"ב. על פי רוב, ההערכות הן כי נגיד הבנק הפדרלי צפוי לקצץ את הריבית בפעם השביעית מתחילת השנה, ב-0.25%. הנגיד אף צפוי להודיע על המשך מדיניות ההורדות, אם התנאים הכלכליים יחייבו זאת. הריבית בארה"ב ירדה מתחילת השנה מרמה של 6.5% לרמה של 3.75%.

סיסקו הגדילה את נתח השוק שלה במהלך הרבעון השני על חשבון מתחרתה ג'וניפר (סימול JNPR), כך מראה מחקר שערכה קבוצת דל'אורו. בכך הפכה סיסקו על פניה את המגמה הקודמת, בה כבשה ג'וניפר הקטנה נתח שוק הולך וגדל על חשבונה. מהמחקר עולה כי במהלך הרבעון השני הגדילה סיסקו את נתח השוק שלה בתחום ציוד התקשורת, ה-High-End, מ-59% ל-60.3%. עם זאת, הורדת מחיר היעד למניית סיסקו לשנת 2002 על ידי מורגן סטנלי מובילה את המניה לירידה של 0.5%.

יצרנית ציוד הטלקום סיינה (סימול CIEN) יורדת ב-5% על רקע הורדת המלצה. מניות החברה החלו לרדת לאחר שבית ההשקעות ליהמן ברדרס הוריד את המלצתו ל"תשואת שוק" מהמלצת "קנייה חזקה".

JDS יוניפייז (סימול JDSU) יורדת ב-1.6% לאחר שפורוקאווה היפאנית הודיעה כי תדלל את אחזקותיה בחברה ותמכור מניות בשווי של 200 מיליון דולר, על מנת לממן את רכישת חטיבת הסיבים האופטיים של לוסנט .

יצרנית המחשבים DELL (דל) , שזיעזעה את השוק בסוף השבוע עם אזהרת רווח, מתאוששת בעלייה קלה. HP (היולט פאקרד) רושמת עלייה של 1%.

קמעונאית הצעצועים הגדולה בארה"ב טויס אר אס (סימול TOY) דיווחה היום כי עברה להפסדים ברבעון השני של שנת הכספים. בתקופה המקבילה רשמה החברה רווח. ההפסד נזקף לחובת ההאטה הכלכלית בארה"ב, ולהוצאה על שיפוץ חנויות הרשת. טויס דיווחה על הפסד נקי של 29 מיליון דולר, או 15 סנט למניה, ברבעון שהסתיים בסוף יולי, לעומת רווח של 3 מיליון דולר ברבעון המקביל. התוצאות בפועל תאמו לתחזיות המוקדמות. מניות החברה עולות ב-6%.

יצרנית מחשבי כף היד האנדספרינג (סימול HAND) נסחפה אחר המתחרה פאלם (סימול PALM) במלחמת המחירים שהיא מובילה. האנדספרינג הודיעה על הורדת מחירי מכשירי ה"וויזור" ב-100 דולר למחיר של 299 דולר. מניות החברה מגיבות לידיעה בעלייה של 2%. המתחרה פאלם יורדת ב-1.7%.

חברת התוכנה האיטלקית AISoftware רוכשת את אתר הפיננסים GlobalNet Financial.com (סימול GLBN) ב-11.2 מיליון דולר במזומן. AISoftware הודיעה כי תשלם 45 סנט עבור כל מניה של גלובלנט, המהווים פרמיה של 18% ביחס למחיר הסגירה של המניה ביום שישי בנאסד"ק. מניות החברה הנרכשת עולות ב-16%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully