וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט ימכור לכלל את קופות הגמל ב-621 מ' שקל

שלומי שפר

30.1.2007 / 7:12

מדובר על הנחה של 89 מיליון שקל מהמחיר שנסגר לפני שנה ושלושה חודשים

הסאגה המביכה שנוהלה במשך שנה ושלושה חודשים הגיעה לסיומה. אתמול בערב חתמו שני גופים פיננסיים, כלל ביטוח ובנק דיסקונט, על הסכם לפיו ימכור דיסקונט לכלל ביטוח את קופות הגמל שלו בתמורה ל-621 מיליון שקל.

ההסכם המקורי בין החברות נחתם בנובמבר 2005, כלומר לפני שנה ושלושה חודשים ובו היה המחיר הנקוב לקופות הגמל 710 מיליון שקל. המשמעות היא שדיסקונט העניק לכלל ביטוח הנחה של 89 מיליון שקל מהמחיר המקורי. דיסקונט מכרה לכלל ביטוח גם את חברת ניהול קרנות הנאמנות אילנות במחיר של 600 מיליון שקל.


לפי ההסכם, כלל ביטוח רוכשת את הפעילות של קופות הגמל וכן את המוניטין שהיא צברה בתחום ניהול קופות גמל; את זכויות הקניין בשמות המסחריים של קופות הגמל וכן את המידע לגבי רשימות העמיתים. התמורה כפופה עדיין להתאמה אם וככל שיהיה פער חיובי בין הכנסות קופות הגמל הנמכרות מדמי ניהול החל מה-1 בינואר 2007 ועד למועד השלמת העסקה לבין הוצאות דיסקונט גמל.

במקביל לאישור ההסכם , הגיעו הצדדים להסכמה על נוסח הסכמי הפצה, תפעול ושירותים לעמיתים. לפי הסכמים אלה, יפיץ הבנק את קופות הגמל הנמכרות למשך 10 שנים וכן יפיץ קופות גמל אחרות שבניהול חברות בנות של כלל ביטוח, ויספק לכלל ביטוח שירותי תפעול למשך 5 שנים. שירותי ההפצה יהיו בתמורה לעמלת הפצה בתעריף המקסימלי בחוק. שירותי התפעול יינתנו תמורת עמלה של 0.1% בשנה מנכסי קופות הגמל הנמכרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully