וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: יש למנות את ראש רשות המסים דרך ועדת איתור

אתי אפללו

30.1.2007 / 16:48

היועץ המשפטי לממשלה: בעקבות החקירה הפלילית ברשות המסים נדרשת, בין היתר, גם הפקת לקחים מערכתית

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, פנה היום במכתב לשר האוצר, אברהם הירשזון, וקרא לו להקים ועדת איתור למינוי ראש רשות המיסים הבא. מזוז ציין במכתבו כי בעקבות החקירה הפלילית ברשות המסים נדרשת, בין היתר, גם הפקת לקחים מערכתית כמתחייב מפרשה חמורה זו.

במסגרת זו, הוא ביקש להעלות את הסוגיה של הליך המינוי של ראש רשות המסים, אשר לא זכתה עד כה לבחינה ולהסדרה ראויה. לדעת מזוז, "לשם שיקום אמון הציבור ברשות המסים, בתקינות פעילותה ובעומד בראשה חיוני בעיני לקבוע הליך מינוי מקצועי, הנערך תוך שקיפות ושוויון הזדמנויות כמתחייב מעקרונות החוק והמינהל התקין בשירות המדינה ובהחלטות ממשלה באשר למינויים למשרות מעין אלה.

בהתאם לכך, סבור מזוז כי מינויו של ראש רשות המסים צריך להתבצע באמצעות הליך של ועדה לאיתור מועמדים, אשר תאתר עבור שר האוצר את המועמד הראוי, שיובא על ידו לאישור הממשלה. מזוז ציין כי נציב שירות המדינה והוא שותפים לחלוטין לעמדה זו.

במכתבו מבקש מזוז מהירשזון שינחה את מנכ"ל משרדו ואת היועצת המשפטית לבוא בדברים ללא דיחוי עם נציבות שירות המדינה ועם משרד המשפטים לשם הסדרה דחופה של הליך המינוי באמצעות ועדת איתור. זאת, כדי למנוע עיכובים מיותרים באיוש המשרה לכשיידרש הדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully