וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בסך 4 מ' שקל נגד מנהל מקרקעי ישראל וקק"ל

כרמל בן צור

30.1.2007 / 15:52

קרן חקלאות והדרים, הנתבעים לא שילמו על שטחים בחרוצים ובני ציון. בנוסף, מבקשים פיצוי בסך 100 א' ש' בגין עוגמת נפש

קרן חקלאות והדרים הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך כ-4 מיליון שקל נגד מנהל מקרקעי ישראל וקק"ל, בטענה שאלה לא קיימו הסכם שנחתם בין הצדדים. מדובר על ספיחיו של סכסוך שהחל עוד בשנות ה-60. אז, לטעת הקרן, תפסה קק"ל חזקה בכמה מהחלקות שבבעלותה, ללא רשותה של הקרן ובניגוד לדין, על מנת להקים בהם את הישובים חרוצים ובני ציוון.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דוד שוב, הקרן פנתה פעמים רבות לנתבעים בדרישה שיסלקו את ידם מהחלקות. פניות אלו, כך נטען, הניבו מגעים בין הצדדים בניסיון להגיע להסדר שיחסוך את הצורך בפינוי השטחים שנתפסו. בשנת 1980 הבשילו המגעים להסכם, בו נקבע כי קק"ל תעביר לבעלות הקרן שטח בגודל 5 דונם, המיועד לתעשייה, והקרן תסיר בתמורה את תביעותיה.

לדברי הקרן, היא מילאה את חלקה בהסכם והסירה את תביעותיה, "אך הנתבעים, למרבה הצער, הפרו את ההסכם ולא העבירו את השטח המובטח לרשות הקרן". לטענתה, על הנתבעים לשלם להם בגין התקופה בה לא נמסרו השטחים (הנספרת לשיטתה מאז הסכם נוסף שנחתם בשנת 2000). בתביעה מציינת הקרן, כי שמאי שנשכר לצורך הערכת הנזקים הסיק כי אובדן דמי השימוש הראויים הגיע עד היום לסך של כ-4 מיליון שקל.

לטענת התובעת, "סכום זה אינו כולל את עוגמת הנפש העצומה שנגרמה לקרן במשך למעלה מעשרים שנה, בהן הולכה שולל על ידי הנתבעים, אשר הבטיחו לקיים את התחייבויותיהם ולא עשו מאומה". על כך מבקשת הקרן לפסוק לה פיצויים בסך 100 אלף שקל.



(א 07\1140)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully