וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנפט גרר המדדים לעליות

עמרי כהו

31.1.2007 / 1:53

הנפט עלה ב-5.5%. קומפיוג'ן טיפסה ב-7% בעקבות הסכם לשיתוף פעולה עם טבע. נאסד"ק ודאו ג'ונס רשמו עליות קלות

מחיר הנפט הגולמי זינק היום ב-5.5% ל-56.9 דולר לחבית, על רקע תחזית לטמפרטורות נמוכות מהרגיל בשלושת השבועות הקרובים. בתגובה, זינקו מדדי מניות הנפט ושירותי הנפט ב-1.9% וב-3.2%, בהתאמה, וגררו מעלה את השוק כולו. שיפור נוסף בביטחון הצרכנים בארה"ב תרם גם נימה מסוימת של אופטימיות.

אולם בוול סטריט עדיין מתקשים המשקיעים למצוא סיבות לרכישה אגרסיבית של מניות, ומדד S&P 500 עבר בתקופה האחרונה למגמה אופקית, לאחר זינוק של כ-17% בשישה חודשים. מדד S&P 500, לו חשיפה גבוהה יחסית לשוק האנרגיה והסחורות, התחזק היום ב-0.6% ל-1,428 נקודות. נאסד"ק ודאו ג'ונס, החשופים פחות ממניות האנרגיה והסחורות, רשמו עליות קלות יותר. נאסד"ק עלה ב-0.3% ל-2,448 נקודות ואילו דאו ג'ונס הוסיף 0.3% ל-12,523 נקודות. אולם, על פי המגמה בימים האחרונים, נראה שוול סטריט הולכת ומאבדת את המומנטום. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.017% ל-4.875%.

פגישתה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי המרכזי החלה היום, אולם בסיומה מחר לא צפויה הורדה של הריבית קצרת הטווח בארה"ב. אם להסתמך על התמונה העולה מהחוזים על הריבית הפדרלית, הרי שוועדת השוק הפתוח אינה צפויה להחליט על הפחתת הריבית שם לפני אוקטובר, כך שבמרבית השנה תיוותר הריבית על 5.25%. אם כך אכן יקרה, עשויה הבורסה האמריקאית להישאר ללא דלק לעליות נוספות, אלא אם כן תימשך הירידה במחירי הנפט הגולמי לעבר רמה של 45 דולר לחבית.

בינתיים, פורסם היום כי בהתאם לציפיות המוקדמות, עלה בינואר מדד ביטחון הצרכנים של חברת הקונפרנס בורד ב-1.3 נקודות לרמה של 110.3 נקודות.

עניין נוסף שהעסיק היום את האמריקאים, הגיע מהודעתו של המשקיע המיליארדר קרל אייקאן, על רכישת 1.4% ממניות יצרנית הטלפונים הסלולריים השניה בגודלה בעולם, מוטורולה. אייקאן, הידוע במאבקים שהוא מנהל כנגד הנהלות של חברות שבהן יש לו החזקות, ינסה להתמנות לדירקטור במוטורולה במהלך האסיפה השנתית הבאה של בעלי המניות. מניית מוטורולה, שנפלה ב-30% מאז אמצע אוקטובר בשל תחזית נמוכה באופן ניכר מהציפיות, הגיבה לחדשות בעלייה של 6.9% והפיחה מעט עניין בשוק.

עונת הדו"חות ממשיכה שלא להרשים, וגורמת גם היא לבלימת המגמה החיובית בוול סטריט. תחזיות מאכזבות של ענקית התעשייה 3M גררו את מנייתה לירידה של 5.4%. יצרנית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל דיווחה על גידול של 12% ברווח הנקי ל-2.86 מיליארד דולר ואף העלתה את תחזית הרווח שלה, אולם בוול סטריט התאכזבו מגידול אורגני נמוך במכירות והמניה ירדה ב-0.5%.

גם אצל הישראליות נמשכת עונת הדו"חות, והיום הגיע תורן של אופטיבייס, אן.די.אס ומטאלינק. אופטיבייס, המפתחת פתרונות וידיאו דיגיטליים, רשמה זינוק של 42% בהכנסות ל-5.4 מיליון דולר, אולם החברה שוב לא הצליחה לעבור לרווחיות ומנייתה התממשה ב-1% ל-3.9 דולרים, לאחר זינוק של 50% בשלושה חודשים.

חברת השבבים מטאלינק סיימה את הרבעון הרביעי עם ירידה של 18% בהכנסות ל-3.6 מיליון דולר ועם גידול של 33% בהפסד הנקי ל-3.9 מיליון דולר. המשקיעים ייאלצו להמשיך ולהמתין למכירות ראשונות של שבבי התקשורת האלחוטית לטלוויזיות וממירים דיגיטליים באמצע 2007. בינתיים, עלתה המניה ב-0.3% ל-6.2 דולרים, לאחר שטיפסה כ-13% בשלושה חודשים.

אן.די.אס סיימה רבעון מצוין נוסף, עם זינוק של 16% ברווח הנקי ל-30.2 מיליון דולר - 52 סנט למניה - ועלייה של 8% בהכנסות ל-165 מיליון דולר. עם זאת, המספרים התקבלו מעט מתחת לתחזיות האנליסטים, שצפו הכנסות של 167 מיליון דולר ורווח של 53 סנט למניה. החברה, המתמחה בפתרונות לגישה מותנה לשידורי טלוויזיה, נסחרת לפי שווי שוק של 2.7 מיליארד דולר בעקבות עלייה של 10% בשנה האחרונה. המניה ירדה ב-1% ל-47.5 דולר.

מניית קומפיוג’ן זינקה ב-7% ל-3.1 דולרים, לאחר שהחברה הודיעה כי תשתף פעולה עם חברת טבע בגילוי סימנים ביולוגיים המיועדים לחשוף את רעילותן של תרופות עוד בשלבים המוקדמים, שלפני תחילת הניסוי הרפואי בפיתוחן.

מניית סיליקום התממשה ב-1% ל-14 דולר, לאחר זינוק פנומנלי של 43% אתמול במחזור של למעלה ממיליון מניות. מחיר המניה מאמש משקף שווי שוק של 73 מיליון דולר, מכפיל 28 על הרווח בשנה שעברה - 2.6 מיליון דולר, שקפץ פי שניים ביחס ל-2005.

מג’יק הוסיפה 6.5% ל-2.8 דולרים. החברה הודיעה היום על מינויים חברים חדשים למועצת המנהלים שלה, בעקבות העברת השליטה בחברה האם, פורמולה, לידי קבוצת אמבלייז. כדירקטורים חדשים מונו אלי רייפמן סגן יו"ר אמבלייז וגיא ברנשטיין מנכ"ל אמבלייז. כמו כן מונתה דירקטורית חיצונית חדשה לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully