וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ב-0.2% ל-4.26 שקלים

שרון שפורר

31.1.2007 / 16:17

הדולר התחזק בכ-2% מאז השפל בדצמבר. ערן בסון מגיפט: "מוקדם לדבר על שינוי מגמה"

הדולר התחזק היום ב-0.21% ושערו היציג נקבע על 4.26 שקלים. זאת, בהמשך לעלייתו אמש לאחר קביעת השער היציג עד לרמה של 4.273 שקלים. מאז 14 בדצמבר, אז הגיע לרמה של 4.176 שקלים, התחזק הדולר בכ-2% בתוך כחודש וחצי בלבד ומאז תחילת 2007 הוא הוסיף לערכו 0.8%.

התחזקותו של המטבע האמריקאי מול השקל הישראלי ביומיים האחרונים התרחשה למרות המרות סוף החודש על ידי היצואנים ופקיעת האופציות על הדולר שקל לחודש ינואר, שמקשות בדרך כלל על תזוזה ממשית של הדולר כלפי מעלה.

העובדה שהימים האחרונים של החודש מאופיינים בדרך כלל בלחץ כלפי מטה על הדולר, גורמים לערן בסון, הכלכלן הראשי של גיפט, להעריך כי ייתכן שנראה מחר קפיצה נוספת בשערו של המטבע האמריקאי מול השקל.

לטענת בסון, עדיין מוקדם מכדי לדבר על שינוי מגמה בדולר-שקל. שינוי מהותי שכזה עשוי להערכתו להגיע אם המטבע האמריקאי יחצה את רמת ההתנגדות הפסיכולוגית החזקה ב-4.28 שקלים והרמה אחריה ב-4.30 שקלים. פריצה זו עשויה להביא את המטבע האמריקאי להמשיך ולהתחזק. "מי שמכתיב את הטון כעת הם הזרים, שאחראים לכ-60% מהמחזור היומי הממוצע במט"ח, ונכון להיום עדיין לא רואים אותם יוצאים", הדגיש בסון. על פי בסון, מה שעשוי להביא את הזרים למכור שקלים ולהתחיל לאסוף דולרים הוא נתוני המקרו בארה"ב ובכללם דו"ח התעסוקה לחודש ינואר, הצפוי להתפרסם בסוף השבוע הקרוב. דו"ח חיובי עשוי להמשיך ולחזק את הדולר בעולם וגם בשוק המקומי.

התמריץ לקנות שקלים מול דולרים למטרות ספקולטיוויות יורד כעת, לדעת בסון, במיוחד נוכח העובדה שהציפיות להורדת ריבית נוספת השנה בארה"ב הולכות ונמוגות. זאת, לאור התממשות התחזית של נחיתה רכה בשוק האמריקאי. נחיתה זו באה לידי ביטוי בעליית תשואות האג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב עד לגובה של 4.9%. בסון מציין את העובדה כי לא מעט כלכלנים סבורים שהמהלך הבא של הפדרל רזרב עשוי להיות העלאה נוספת של הריבית.

בסון מוצא היגיון בהורדת הריבית על ידי נגיד בנק ישראל לפני כיומיים בעוד כ-0.25% ל-4.25%: "בנק ישראל", הוא אומר, "מצביע על העובדה שייסופו של השקל אחראי לכ-30% משיעור האינפלציה; על כן ניתן להבין את רצון פישר ליצור פיחות דרך המדיניות המוניטרית כדי לסייע למדדים לעלות ולחזור לתוואי המקורי של יעד אינפלציה בין 1% ל-3% בשנה".

לטענת בסון, פישר עתיד לקבל חיזוק נוסף גם מהתאוששות מחירי הנפט. מחירו של הזהב השחור ירד עד ל-50 דולר לחבית והתחזק חזרה תוך תקופה קצרה עד לרמה של 57 דולר לחבית. "אם זה יימשך, בנק ישראל יקבל חיזוק לאינפלציה גם ממחירי האנרגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully