וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז הינחה להאיץ תכנון רכבת קלה בין נצרת לבין חיפה

שרון קדמי

31.1.2007 / 14:49

הפרויקט ייבנה על ידי חברת יפה נוף - במימון הסקטור הפרטי; התוואי יתבסס על תוואי כביש 79



עוד לא יבשה הדיו מהחלטת ועדת המכרזים על הזוכה ברכבת הקלה בתל אביב, ושר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, הינחה לקדם הקמת רכבת קלה, במימון הסקטור הפרטי, בין חיפה לנצרת. על פי התכנונים במשרד התחבורה, רכבת ישראל ומע"צ, תוואי הרכבת הקלה יתבסס על תוואי כביש 79.



כביש 79 יוקם בחומש הקרוב, בעלות של 750 מיליון שקל, ועתיד לקשר בין חיפה לנצרת. הכביש כולל בתכנונו שטח שיוקדש להקמת מסילות לרכבת קלה. קידום פרויקט הרכבת הקלה על ידי רכבת ישראל תואם את הנחיותיו של מופז, לפיתוח תחנות רכבת בישובים הערבים, ואת הנחייתו בקשר להשקעה בפרויקטים של תשתיות תחבורה בצפון הארץ.



תוואי הרכבת המתוכנן ייצא מתחנת לב המפרץ ומשם יעבור דרך קרית אתא, קרית ביאליק, שפרעם, ביר אל מכסור, משהד ועוד שש תחנות בתחום הערים נצרת ונצרת עילית. הקו אמור לשרת אוכלוסיה של 250,000 איש. הקו, שעלותו נאמדת בכמיליארד שקל, אינו נכלל במסגרת התקציבית של תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, ולכן הכוונה היא לעודד את הקמתו, על ידי חברת יפה נוף, בעזרת השקעות של הסקטור הפרטי, במימון חיצוני.



לדברי מופז, התוואי עתיד לחבר רבע מיליון תושבים בקו רכבת מהיר, נוח ובטיחותי. "החשיבות המיוחדת שלו תהיה בתרומה האדירה למגזר הערבי, על ידי חיבור ישובים ערבים לערים הגדולות בסביבה", ציין מופז.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully