וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס מאבדת 3% בשל ההדחה מהנאסד"ק

עומרי כהן

31.1.2007 / 15:35

סייפן נופלת ב-6% עקב תחזיות חלשות לרבעון הראשון של 2007. סנדיסק צונחת ב-8.2% - הזהירה מפני עודפי היצע של שבבים

בוול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק יורד ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב הישראליות נופלות קומברס וורינט ב-2.6% וב-3.9%, בהתאמה, בעקבות הדחתן מבורסת נאסד"ק; טבע עולה ב-1.3% בעקבות הצעת חוק בארה"ב לאסור "גנריקה באישור" בתקופת הבלעדיות של התרופות הגנריות. סנדיסק שרכשה את אם סיסטמס, צונחת ב-8.2% ואילו סייפן נופלת ב-6%.

סקירת טרום מסחר

מבול של נתונים מקרו כלכליים ישטוף היום את בורסות וול סטריט, ובראשם הקריאה המוקדמת של שיעור צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון הרביעי של 2006. לקראת סיום יום המסחר יופנו עיני המשקיעים לוועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי ואל החלטתה בנוגע לגובה הריבית קצרת הטווח בארה"ב.

קצת יותר משעה לפני פתיחת המסחר, מצביעים החוזים העתידיים על ירידות של עד 0.3% במדדי המניות המובילים. עם זאת, נתונים חזקים או חלשים מהצפוי, שיפורסמו לפני הפתיחה ולאחריה, עשויים להשפיע על מגמה זו. אתמול עלו המדדים בסיוע שיפור נוסף בביטחון הצרכנים בארה"ב וזינוק של 5.5% במחירי הנפט הגולמי. הזינוק בנפט, הקפיץ את מדדי מניות הנפט ושירותי הנפט ב-1.9% וב-3.2%, בהתאמה, ואלו גררו מעלה את השוק כולו. עם זאת, בימים האחרונים נדמה שבוול סטריט מתקשים המשקיעים למצוא סיבות לרכישה אגרסיווית של מניות, והמומנטום החיובי הולך ונעלם.

הבנק הפדרלי המרכזי צפוי להודיע היום החלטתו להותיר את הריבית הפדרלית ברמה של 5.25%. ריבית זו נהוגה בארה"ב מאז יוני אשתקד, ואם להסתמך על התמונה העולה מהחוזים על הריבית, הרי שעל-פי הנתונים הכלכליים הנוכחיים, לא צפויה הורדה ראשונה של הריבית לפני אוקטובר. עם זאת, לדברי ההסבר שיצרף הבנק הפדרלי להחלטה, עשויה להיות בהחלט השפעה על השעתיים האחרונות של המסחר.

עוד קודם לכן יפורסמו נתוני צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון הרביעי, אשר צפויים להצביע על האצה בקצב הצמיחה. על-פי תחזיות הכלכלנים עלה התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב ברבעון הרביעי בקצב שנתי של 3.1%, בהמשך לצמיחה של 2% ברבעון השלישי. עוד יפורסמו מדד עלות העבודה, הוצאות הבנייה, ומדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני באיזור שיקאגו.

ענקית מוצרי הפלאש (זיכרון בלתי נדיף) האמריקאית, סנדיסק, שרכשה לפני כחודשיים את אם סיסטמס הישראלית, דיווחה אמש לאחר הסגירה על תוצאות כספיות טובות מהצפוי עם הכנסות של 1.2 מיליארד דולר ורווח פרופורמה של 87 סנט למניה. אולם החולשה הנמשכת במחירי שבבי הפלאש מסוג NAND הקטינה עוד את הרווחיות הגולמית של סנדיסק, והחברה אף התריעה מפני עודף היצע של שבבים בשוק, אשר עלול ללחוץ עוד יותר את מחירם בתקופה הקרובה. עקב כך צונחת המניה ב-9.7% במסגרת המסחר שלפני הפתיחה.

סייפן הישראלית, המפתחת טכנולוגיות לייצור שבבי פלאש, חשפה תוצאות כספיות שהצביעו על ירידה של 16% בהכנסות ל-14 מיליון דולר ברבעון הרביעי. לירידה בהכנסות גרמה החלטת הלקוחה הגדולה ביותר של סייפן, קימונדה, לנטוש לחלוטין את ייצור שבבי הפלאש. הרווח למניה (ללא ההוצאות על אופציות והפחתות חשבונאיות אחרות) צנח ב-26% ל-25 סנט, אולם היה גבוה משמעותית מהתחזית הממוצעת בשוק לרווח של 19 סנט למניה.

מגל קיבלה הזמנה בסך של כ-6 מיליון דולר להגנה על מספר בסיסים צבאיים בישראל. הפרויקט יכלול מערכות תיל מתוח ואת מערכת השליטה והבקרה "מצודה". החברה תספק את מערכות ההגנה ההיקפית כקבלן משנה; העבודה צפויה להתבצע עד סוף 2007.

בית ההשקעות הישראלי אי.בי.אי העלה את מחיר היעד למניית וריפון מ-39 דולר ל-40 דולר, אולם חתך את המלצתו למניה מ"קנייה" ל"נייטרלי", לאחר זינוק של כ-38% בשלושת החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully